مهاجران گفت: طی 5 روز آینده با رسیدن گوجه نو از دزفول، اندیمشک و اهواز و سیب زمینی از گرگان پیش بینی می‌شود که مجدداً قیمت‌ها کاهش یابد.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ وعده ارزانی گوجه فرنگی و سیب زمینی طی 5 روز آینده
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی نرخ گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: طی چند روز آینده با رسیدن گوجه نو از دزفول، اندیمشک و اهواز پیش بینی می‌شود که مجدداً قیمت‌ها کاهش یابد.

به گفته وی نرخ هر کیلو گوجه فرنگی با کیفیت ۸۰۰ الی دو هزار تومان است.

مهاجران با اشاره به بازار آرام سیب زمینی و پیاز افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلو سیب زمینی با کاهش ۱۰ درصدی هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان، سیب زمینی نوبرانه گرگان هزار و ۲۰۰ تومان، پیاز هزار و ۴۰۰ تا هزا رو ۸۰۰ تومان است که طی پنج روز آینده با عرضه فراوان سیب زمینی از گرگان و پیاز از دزفول قیمت‌ها روند نزولی به خود خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه‌های نوبرانه در بازار بیان کرد: نرخ هر کیلو گوجه سبز با کاهش چشمگیر ۲ تا ۱۵ هزار تومان، زردآلو ۴ تا ۱۵ هزار تومان، توت فرنگی ۳ تا ۷ هزار تومان، طالبی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، هندوانه ۴۰۰ تا هزار تومان و ملون هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو خیار بوته‌ای را از ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: همچنین نرخ هر کیلو خیار گلخانه هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان، کیوی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، موز ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته مهاجران نرخ هر کیلو سبزی خوردن با کاهش ۱۵ درصدی هزار و ۸۰۰ تومان و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه رکود و آرامش بر بازار حاکم است، تصریح کرد: نمی‌توان پیش بینی دقیقی در خصوص وضعیت بازار میوه، طی روزهای آتی داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار