زیباترین سفره های افطار ماه رمضان 96+ تصاویر

اگر قرار است برای خودتان تنها سفره افطار بچینید و بعد هم سفره افطار را تزیین کنید، لطفا همان‌قدر برای این کار وقت بگذارید که اگر قرار بود برای کل خانواده سفره افطار تدارک ببینید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همه ما خوب می‌دانیم که بهتر است همیشه غذاهایی مثل سوپ بر سر سفره‌ی افطار وجود داشته باشد، زیرا این نوع غذا‌ها کمبود آب بدن را جبران می‌کنند. 

پارچه ترمه زیبای‌تان را از کمد درآورید و بعد سراغ کابینت ظروف‌تان بروید و آن ظرف‌های سفید و مینیمال را بیرون بکشید؛ نان، پنیر، زولبیا و بامیه‌تان را در آن بگذارید. بعد آن‌ها را با نهایت سلیقه روی پارچه ترمه بچینید؛ حتی می‌توانید خودتان را حسابی تحویل بگیرید و برای خودتان چند شاخه رز سفید هم تهیه کنید تا افطار بیشتر به شما بچسبد.

زیباترین سفره های افطار ماه رمضان 96+تصاویر


سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

مهم‌ترین چیزی که هیچ گاه از سفره‌های ایرانی جدا نمی‌شود، چای تازه دم است، پس بهتر است برای این موضوع یک فکر اساسی بکنید و از زیباترین سماورتان در کنار سفره استفاده کنید. 

سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

رولت سبزیجات می‌تواند جایگزین خوبی برای ویتامین‌های از دست رفته بدن تان باشد و رنگ سبز را به سفره شما بیاورد. آن را حتما انتخاب کنید.

سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

شله‌زرد‌ها پای ثابت سفره‌های افطار هستند و وقتی که برای تزیین آن‌ها صرف می‌شود جزو زمان‌هایی است که می‌شود از آن حسابی لذت برد. خلال بادام و دارچین را از یخچال بیرون بیاورید و بگذارید روی شله‌زردهای خوشمزه افطارتان هنرنمایی کنند و خانواده را بر سر سفره حسابی شگفت‌زده کنید.

سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

زولبیا و بامیه هم که نماد سفره‌های افطار است و بدون آن سفره افطار صفا ندارد. شاید نتوانید تزئین خاصی برای آن در نظر بگیرید، اما می‌توانید آن را به سادگی در یک ظرف زیبا بچینید.

سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

کاسه‌های آش رشته مانند تابلو‌های هنری‌ای هستند که بر سر سفره افطار حاضر شده‌اند. کافی است کمی کشک، نعنا داغ، پیاز داغ و کمی ذوق و سلیقه داشته باشید تا باقی قضایا حل شود. در ضمن این را هم بگویم ظرفی که برای سرو آش رشته انتخاب می‌کنید هم در جلوه این اثر هنری بی‌تاثیر نیست و می‌تواند در تزیین سفره افطارتان تاثیر گذار باشد.

سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید


شربت قمرالدین جزو نوشیدنی‌های عجیب و غریبی است که برای تهیه آن در هنگام وعده‌ی افطار کافی است ابتدا ورقه‌های زردآلو را برش می‌دهیم و در آب جوش قرار دهیم سپس دو تا پنج ساعت آنها را به حال خود رها می‌کنیم تا برگه‌های زرد آلو در آب حل شوند و بعد از این که زردآلوها در آب حل شدند ، شربت به دست آمده را صاف می کنیم و در نهایت سه قاشق غذا خوری شکر و سه قاشق چای خوری گلاب به شربت اضافه می کنیم و می گذاریم تا خنک شود.




سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

 
حلوا، شیرین و مقوی
ابتدا برای تهیه حلوا روغن نباتی را در تابه ریخته و حرارت می‌دهیم تا آب شود و روغن مایع را به آن اضافه می‌کنیم.
 
سپس آرد الک شده و نمک را به آن اضافه و حرارت را ملایم می‌کنیم تا آرد تفت داده و به رنگ شکلاتی روشن درآید.
 
(حدود ۳۰ دقیقه) سپس حلواشکری رنده شده را به آن می‌افزاییم و کنجد، پودرنارگیل و کره را نیز اضافه کرده و حرارت را ملایم‌تر می‌کنیم تا پودر نارگیل و کنجد نسوزد.
 
بعد سایر ادویه‌ها (دارچین، هل، زنجبیل، زیره، گل‌سرخ و فلفل‌سیاه) را اضافه کرده و کاملا مخلوط می‌کنیم. در انت‌ها شربت مربوط را به آن افزوده و هم می‌زنیم.


سفره افطارتان را اینگونه با سلیقه بچینید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Nilofar
۰۱:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
زیاد جالب نیستن
لطفا عکسای شیک و قشنگ بزارید سایت
Iran (Islamic Republic of)
بیتا فرخی
۱۶:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام واقعن این عکس ها بی نظیر هستند و خیلی خیلی خوشگل تزعیین کرده ایند
آخرین اخبار