کارگروه ویژه اتحادیه آفریقا در سومالی و نیروهای امنیتی این کشور گروه هایی را برای جلوگیری از جذب کودکان در گروه های شبه نظامی در سومالی تشکیل دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، کارگروه اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به آمیسوم (AMISOM) و نیروهای امنیتی این کشور گروه هایی را برای جلوگیری از جذب کودکان در گروه های شبه نظامی در سومالی تشکیل دادند.

کارگروه ویژه اتحادیه آفریقا در سومالی در بیانیه ای از تکمیل آموزش مشترک سه روزه برای جلوگیری از به کارگیری کودکان در درگیری های این کشور خبر داد.

چارلز دبراه، ­سرپرست مرکز آموزشی ماموریت مشترک (Joint Mission Training Centre) از افرادی که آموزش دیده اند خواست دانش خود را در اختیار نیروهای امنیت ملی سومالی قرار دهند تا کودکان از گروه های مسلح در امان بمانند.


به گفته وی، همکاری بین آمیسوم و نیروهای امنیتی سومالی منجر به شکست چرخه خشونت در سومالی و پایان بکارگیری کودکان در گروه های مسلح خواهد شد.

دبراه گفت کودکان حق رشد و بالفعل کردن توانایی های خود را دارند. جدا کردن کودکان از درگیری ها به بازگشت به صلح در سومالی کمک خواهد کرد.

بر اساس برآوردها،‌ بیش از نیمی از نیروهای گروه الشباب را کودکان تشکیل داده اند.

دستکم 60 درصد نیروهایی که مارس 2016 در منطقه نیمه خودمختار پانتلند توسط گروه الشباب اسیر شدند،‌ جوانان بودند.  

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار