سالانه 500 هزار تن میوه از باغ های سیستان و بلوچستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 500 هزار تن انواع میوه از سطح 80 هزار هکتار باغ های موجود در استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
 
اردشیر شهرکی افزود: با توجه به تنوع اقلیمی به عنوان یک شاخص مثبت، سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی در تولید انواع میوه های سردسیری و گرمسیری برخوردار است.
 
وی ادامه داد: انگور یاقوتی به عنوان زودرس ترین نوع انگور کشور در باغ های شمال سیستان و بلوچستان و انواع زردآلو، آلو و گردو در مناطق سردسیری تفتان و در جنوب استان انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری مانند خرما و موز تولید می شود.
 
وی افزود: سیستان و بلوچستان در تولید محصولات گرمسیری مقام نخست را در کشور دارد و کیفیت سلامت غذایی این محصولات از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، نارگیل و زیتون محلی منحصربه فرد است.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: زیره، رازیانه، گل محمدی، زعفران، حنا و وسمه به عنوان گیاهانی با خواص دارویی فراوان از جمله ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری از لحاظ اقتصادی هستند.
 
شهرکی افزود: پسته جزو محصولات در حال کشت در حدود بیش از هفت هزار هکتار از باغ های خاش و زاهدان است که مردم شناخت کمتری نسبت به آن دارند.
 
وی تصریح کرد: ترویج تولید گل محمدی و زعفران در چند سال اخیر در برخی نقاط سیستان و بلوچستان از جمله منطقه سیستان، میرجاوه، زاهدان و خاش آغاز شده و به دنبال توسعه فعالیت در این بخش ها هستیم.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار