یک کارشناس روس معتقد است سیاست دونالد ترامپ در خاورمیانه شکست خورده است.

بحران دیپلماتیک بین قطر و دیگر کشورهای عربی، نخستین شکست سیاست‌های واشنگتن در خاورمیانه است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «الکساندر آکسنینوک»، کارشناس شورای مسائل بین‌المللی روسیه معتقد است بحران دیپلماتیک فعلی بین قطر و دیگر کشورهای عربی، نخستین شکست سیاست‌های واشنگتن در خاورمیانه است.

آکسنینوک با اشاره به اینکه بحران قطر اولین شکست سیاست‌های واشنگتن در خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، گفت: بحران دیپلماتیک میان قطر و دیگر کشورهای عربی باعث می‌شود متحدان و شرکای آمریکا در منطقه از شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با اظهارات ضد ایرانی خود در نشست ریاض ایجاد کرده، نهایت استفاده سیاسی و اقتصادی را بکنند و از دیپلماسی آمریکایی در خاورمیانه به نفع خود بهره ببرند. این بحران تامین کننده منافع آمریکا نیست چرا که واشنگتن هنوز تصمیم نگرفته چه سیاستی را در خاورمیانه اعمال کند و همچنان قادر به انتخاب طرف خود در این منطقه نیست.

این کارشناس با اشاره به پیامد منفی موضع ضد ایرانی ترامپ ادامه داد: یک خطر وجود دارد؛ اگر ترامپ سیاست ضد ایرانی خود را ادامه دهد ممکن است تلاش‌های ایران، ترکیه و روسیه در ایجاد ثبات در سوریه را تحت تاثیر قرار داده و عواقب خطرناکی به خصوص در روند صلح سوریه به دنبال داشته باشد.

آکسنینوک در پایان گفت: تعامل با آمریکا و عربستان برای حل و فصل بحران سوریه بسیار مهم است و ضامن‌های اصلی (ایران، روسیه و ترکیه) موضوع سوریه باید از این تعامل اطمینان حاصل کنند.

عربستان و دولت‌های عربی متحد این کشور، از هفته گذشته مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی با قطر را به اتهام حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی قطع کردند. دولت قطر همه این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
کابرد واژه سیا ست برای ترامپ جواب نمی دهد . چون این مرد اصلا سیاست حالی اش نمی شود . برای همین هم در آمریکا شدیدا سیاسی برخلاف گذشته رای آورد .
ترامپ یک پدرخوانده نیویورکی است . ادعای باج می کند و با دریافت مطالباتش کنار می کشد ، بعدا چه اتفاق می افتد ، برای او مهم نیست .
این مرد دجال حکومت آمریکاست و به فرو پاشی آمریکا کمک کرده و سرعت آن را افزایش می دهد .
آخرین اخبار