رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس از افزایش ۲۰ درصدی منابع بانک‌های فارس در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالناصر بذرافشان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس گفت: در سال ۹۵ منابع  ۱۲ بانک عضو این شورا با افزایش حدود ۲۰ درصد، از ۳۳۹ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۴۰۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ رسید.


وی افزود: ۸۲ درصد  منابع بانک ها از نظر تقسیم بندی از منابع گران قیمت (منابعی که در حساب‌های کوتاه مدت و بلند مدت سپرده گذاری می‌شود و بانک به سپرده گذاران سود سپرده گذاری پرداخت می‌کند) و ۱۸ درصد نیز از منابع ارزان قیمت (سپرده‌های قرض الحسنه) است.


بذرافشان ادامه داد: در بحث پرداخت تسهیلات نیز میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های استان با رشد ۲۷ درصدی از ۲۷۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ به حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ رسید.


او اظهار داشت: در بحث مطالبات معوق بانک‌ها نیز در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد حدود ۴۰ درصدی را شاهد بودیم.


بذرافشان بیان کرد: در مجموع، شاخص نسبت مطالبات معوق به تسهیلات در استان حدود ۵.۶ دهم (پنج و شش دهم) درصد است.


وی، فارس را استان سوم کشور در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی دانست و گفت: بانک‌های این استان در سال ۹۵ نسب به سال ۹۴ با رشد ۹ درصدی حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.


بذرافشان افزود: میزان مطالبات معوق نزد شبکه بانکی استان نیز از ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ با ۴۰ درصد رشد به ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ رسید.


رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس تصریح کرد: وضعیت مطالبات غیر جاری معوق نیز که در سه ماه نخست سال ۹۵ مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال بود در سه ماه نخست امسال به ۲۳ هزار میلیارد رسیده که وضعیت مناسبی نیست.


وی اظهار داشت: نسبت مصارف به منابع نیز در خرداد ۹۶ به حدود ۸۷ و نیم درصد رسید که این رقم در خرداد پارسال ۹۸ درصد بود که این اختلاف حدود ۱۰ درصدی ناشی از افزایش بیش از حد منابع است.
انتهای پیام/ر

مطالبات ۱۶ هزار میلیارد ریالی بانک های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.