مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه واگذاری برخی ابنیه تاریخی به بخش خصوصی استان برای حفظ، احیا و بهره برداری در دستور کار قرار دارد گفت: ۱۶ بنای تاریخی برای واگذاری معرفی شده است.

ه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ظرفیت‌های جدید هتلینگ تبریز تا قبل از رویداد گردشگری 2018 گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هتل‌های نیمه تمام هم باید تا قبل از 2018 به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه 75 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در کشور تعیین شده است افزود: در آذربایجان شرقی هم 3 روستا انتخاب شده که قرار است در مرحله بعدی تا 22 روستا افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه واگذاری برخی ابنیه تاریخی به بخش خصوصی برای حفظ و احیا و بهره برداری در دستور کار قرار دارد گفت: 16 بنای تاریخی برای واگذاری معرفی شده است.

وی با بیان اینکه برای 8 موزه غیر دولتی در آذربایجان شرقی درخواست مجوز شده است، ابراز داشت: تا پایان سال، مجموع موزه‌های استان از 17 مورد به 27 موزه افزایش می‌یابد.

آبدار با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی، توسعه کارگاه‌های صنایع دستی بزرگ و صنایع دستی روستایی با تاکید بر بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: اشتغال ایجاد شده در این حوزه در سال گذشت بیش از 320 مورد بود که باید این روند ادامه یابد.

وی با اشاره به طراحی 5 مسیر گردشگری برای کل استان در رویداد گردشگری تبریز2018 ابراز داشت: پروژه‌های شروع شده سقف چهار ساله دارد و پروژه‌های خدماتی تا قبل از 2018 مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 570 پروژه زیرساختی در استان در حوزه گردشگری در دست ساخت است افزود: 34 هزار تخت در اصفهان و 7 هزار در آذربایجان شرقی داشتیم که با مشوق‌های لازم پیش‌بینی می‌کنیم تعداد تخت‌های هتلینگ استان به بیش از 2 برابر افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.