رئیس سازمان چای از پرداخت ۵۲ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا کنون ۸۱ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه برابر افزایش داشته است.

آخرین وضعیت تولید برگ سبز چای/پرداخت بیش از نیمی از مطالبات چایکارانمحمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای اظهار داشت: تا کنون 78 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ 155 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که حدود 18 هزارتن چای خشک از این میزان استحصال شده است.

وی از پرداخت 52 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا کنون 81 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه برابر افزایش داشته است.

به گفته روز بهان 50 درصد چای تولیدی درجه یک و مابقی درجه دو است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: علی رغم آنکه نزولات جوی به میزان قابل ملاحظه ای در سال زراعی جاری کاهش یافته ، اما تولید نیز نسبت  به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه روند افزایش تولید همچنان مثبت است،گفت: با توجه به احیای باغات، عملیات  زراعی و تغذیه باغات  تولید نسبت به سال زراعی 94 حدود 30 درصد افزایش یافته، این در حالی است  که به سبب نزولات جوی مناسب در سال زراعی گذشته تولید با افزایش 60 درصدی روبرو بوده است.

روزبهان با اشاره به آخرین وضعیت فروش چای تولیدی بیان کرد: با توجه به کاهش تقاضا در فصل تابستان روند فروش چای طبیعی است، به طوریکه تا پایان سال مشکلی برای فروش چای تولیدی خود نخواهیم داشت.

رئیس سازمان چای با اشاره به توجه دستگاه های دولتی به تولید داخل افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه دستگاه های دولتی باید مصرف کالای خارجی را بر خود حرام بدانند، از این رو با استقبال دستگاه های دولتی از خرید چای ایرانی مواجه شده ایم.

وی با اشاره به اینکه سازمان های دولتی و حاکمیتی از مردم عادی عقب هستند، بیان کرد: طی سال های اخیر مردم استقبال قابل ملاحظه ای برای خرید چای ایرانی عاری از سم و ارگانیک از خود نشان دادند که  توجه ویژه سازمان های دولتی رونق تولید و احیای باغات رها شده را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تولید برگ سبز چای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار