رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: راه توسعه کشور و نجات فارس از بیکاری توجه به صنعت و حرکت به سوی ساختاری صنعتی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم به آمار بیکاری در استان فارس اشاره کرد و گفت: در زمانی که استان‌های دیگر به سمت صنعتی شدن گام برداشتند فارس از این مقوله غافل بود و بیشتر توان فارس بر کشاورزی تمرکز داشت.


وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی به لحاظ شرایط حاکم جاذبه‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود: راه توسعه کشور و نجات فارس از بیکاری توجه به صنعت و حرکت به سوی ساختاری صنعتی است.


رضایی منطقه ویژه اقتصادی جهرم را آماده جذب سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی جهرم آماده شده و امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه فراهم است.


وی با دعوت از سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم بیان کرد: جهرم به‌سبب داشتن منطقه ویژه اقتصادی و نزدیکی به آب‌های خلیج فارس فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بوده و از فعالیت آنها در جهرم حمایت می‌شود.


رضایی با اشاره به اینکه توسعه صعنت در منطقه به معنای حذف کشاورزی نیست، اظهار داشت: کشاورزی باید با رویکرد علمی و توجه به منابع آب موجود مکانیزه شده و گونه‌هایی کم مصرف کشت شود.


رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، کشاورزی سنتی در فارس مقرون به صرفه نیست و باید در کنار کشاورزی صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ر

راه نجات کشور توجه به تولیدات غیر نفتی و تقویت صنایع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار