فرماندار بستان آباد با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از میراث تاریخی خواستار سرعت بخشی در ثبت ملی شهر اوجان قدیم این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدرشکوهی فرمانداربستان آباد درکارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بااشاره به اینکه برای بهره مندی از اعتبارات ملی واستانی برای مرمت و حفاظت از آثار تاریخی باید زمینه ثبت ملی اثر فراهم گردد تاکید کرد:باید برای حفاظت از بقایای شهر تاریخی اوجان قدیم و مرمت وبازسازی این مجموعه تاریخی ،درجهت ثبت این اثر درفهرست آثارملی تسریع گردد.

وی همچنین بخش گردشگری راهسته اصلی سندتدبیر وتوسعه شهرستان بستان آباد برشمرد وتصریح کرد: تالاب بین المللی قوریگل ،خانه پدری استادشهریار درخشکناب و آبگرم معدنی از جمله ظرفیتهای مهم شهرستان درزمینه توسعه گردشگری هستند که درسند تدبیر وتوسعه شهرستان نقش بسزایی دارند.

شکوهی در ادامه از تعیین محلی مناسب برای ایجادبازارچه دایمی عرضه صنایع دستی درشهرستان خبرداد وگفت با همکاری بخش خصوصی امیدواریم تا آغاز برنامه های تبریر2018 این بازارچه ونمایشگاه دائمی نیز باهدف حمایت ازصنایع دستی ومحصولات تولیدی روستاییان راه اندازی شود.

فرماندار درپایان از نبود متولی دربسیاری از اماکن تاریخی شهرستان انتقاد کرد و ادامه داد: بسیاری از بی مهری ها و تعرضاتی که به اماکن و جاذبه های تاریخی می شود ناشی از نبود متولی برای آنهاست.

احمدحمزه زاده معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان نیز دراین جلسه از تخصیص ده درصد منابع واعتبارات ملی برای آماده سازی استان در برگزاری موفق برنامه تبریر2018 خبر داد وگفت:ستادهای ملی واستانی تبریر2018 تشکیل شده و قراراست تمامی رویدادهای مهم ملی درسال 2018 در تبریز یا شهرستانهای استان برگزارشود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و موقعیت ویژه شهرستان بستان آباد خواستارتشکیل کمیته وکارگروه محلی تبریز 2018 دراین شهرستان شد وگفت: شهرستان بستان آباد تنها شهرستانی است که دومسیراز 5 مسیر تعیین شده برای گردشگری استان از این شهرستان عبور میکند.

حمزه زاده درپایان خواستارتسریع درمرمت وبازسازی خانه پدری استادشهریار و آسفالت راه این روستا شد. فرمانداربستان آباد درکارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خواستار تسریع در ثبت ملی شهر اوجان قدیم شد.

 

انتهای پیام/ش

 

ایجادبازارچه دایمی عرضه صنایع دستی درشهرستان بستان آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.