معاون دفتر بهداشت بیماری دامی سازمان دامپزشکی گفت: به دلیل اینکه امسال عید قربان در فصل گرما است، احتمال شیوع تب کریمه کنگو در کشور وجود دارد.

شیوع مجدد تب کریمه در عید قربان/ هشدار را جدی بگیریدکریم امیری معاون دفتر بهداشت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال عید قربان در فصل گرما است، احتمال شیوع تب کریمه کنگو در کشور وجود داشته و این بیماری می‌تواند مخاطرات جدی برای ما ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: بنابراین از مردم تقاضا داریم که از ذبح غیرمجاز دام در منازل خودداری کرده و احتمال شیوع این بیماری را  جدی بگیرند.

امیری با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو علائم مشخصی ندارد، گفت: توصیه ما به مردم این است که از مراکز تحت پوشش دامپزشکی دام مورد نیاز خود را تأمین کرده و پس از نگهداری 24 ساعته در پیشسرد، نسبت به توزیع آن اقدام شود.

به گفته وی با آگاه سازی مردم از شیوع بیماری روند مرگ و میر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

معاون دفتر بهداشت بیماری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: از دامداران تقاضا داریم  که در صورت رویت کنه بر بردن دام نسبت به بازسازی و سم پاشی اسطبل های خود اقدام نمایند تا خطر انتقال بیماری از دام به دام دیگر و در نهایت انسان کاهش یابد.

انتهای پیام/

هشدار درباه شیوع مجدد تب کنگو در عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار