رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از برگزاری هفتادو‌نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، سازمان‌ها و واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور به میزبانی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: این گردهمایی در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه با حضور دکتر طیبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس جهاددانشگاهی کشور و همچنین برخی شخصیت‌های ملی در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود .

وی یادآور شد: در این گردهمایی حدود ۸۰ نفر از معاونان فرهنگی واحدها و سازمان‌های جهاددانشگاهی، روسا و معاونین سازمان‌های تخصصی فرهنگی جهاددانشگاهی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، مرکز دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران حضور می‌یابند .

محسنی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در سال ۵۹ با هدف کار جهادی تأسیس شد، اظهار کرد: این مجموعه از بدو تاسیس تاکنون بهینه شده است تا کارایی لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بر تقویت سبقه فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها و لزوم بهره‌برداری هر چه بیشتر دانشجویان از برنامه‌های این نهاد انقلابی تأکید کرد و افزود: توسعه ساختارهای فرهنگی باید متناسب با مزیت‌های نسبی استان و برنامه توسعه استان باشد .

وی، در ادامه به ایجاد تنوع در برنامه‌های فرهنگی به منظور بهره‌برداری بیشتر دانشجویان تأکید کرد.

محسنی یادآور شد: محوریت برگزاری این گردهمآیی خود اتکایی فرهنگی -اقتصاد مقاومتی بوده و در آن ضمن بررسی فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی در برنامه ششم توسعه این نهاد انقلابی و ارزشی، موضوعات و مسائل مهمی همچون اقتصاد فرهنگ، فرصت‌های ملی در حوزه فرهنگی کشور و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کشورهای اسلامی توسط شخصیت‌های فرهنگی در سطح ملی مطرح خواهند شد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، از جمله اهداف این گرهمایی را تبیین رویداد تبریز 2018 و لحاظ رویکردهای فرهنگی در آن، بررسی برنامه‌های توسعه در جهاددانشگاهی با شعار «خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی» در حوزه فرهنگی اعلام کرد.

مراسم افتتاحیه هفتادو‌نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، سازمان‌ها و واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور روز چهارشنبه 22 شهریورماه جاری ساعت 8 صبح در محل سالن اجتماعات دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

تبریزمیزبان برگزاری هفتادو‌نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.