سومین و آخرین نشست‌های شعر شاهچراغ (ع) با عنوان جشنواره ملی غدیر در تالار شهید دستغیب حرم احمدبن موسی (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  شفیعی دبیر برگزاری این جشنواره گفت: بیش از ۲۷۰ شاعر اشعار خود را در وصف حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) به این سه جشنواره ارسال کردند که در مجموع ۵۸۰ اثر رسیده در سه کتاب فانوس انار، آستان مهر و امین ولایت به چاپ رسیده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز در این مراسم گفت: در عصر کنونی حوادث جهان اسلام، توسط شعر و هنرمندی شاعران، برای مردم، شفاف سازی و شناخته می‌شود.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب بیان کرد: با استفاده از هنر شعر، واقعیت‌ها و حوادث جاری جهان به صورت دلنشین به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر یکی از ابزار موثر برای انتقال حوادث و رخداد‌ها به نسل‌های آینده است، اظهار داشت: یکی از دلایل ماندگاری شعر، همراهی با مردم و وقایع زمانه است که شاعران هر عصر در هرحادثه‌ای اثری را خلق می‌کنند که موجب ماندگاری آن اثر در تاریخ می‌شود.

مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری بزرگترین گردهمایی شاعران آیینی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و تصریح کرد: این گردهمایی به عنوان اختتامیه جایزه ادبی ریحانه توسط مرکز اسلامی فاطمیه ۱۷ اسفند در شهرستان مهر استان فارس برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ر

جشنواره ملی غدیر با رویکرد حضرت شاهچراغ (ع) 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار