یک منبع نظامی دیپلماتیک از پیشنهاد واشنگتن به مسکو برای گفتگو درباره آینده شهر دیرالزور سوریه خبر داد.

پیشنهاد آمریکا به روسیه برای گفتگو درباره آینده شهر دیرالزور سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع نظامی دیپلماتیک روس اعلام کرد واشنگتن به مسکو پیشنهاد داده است دو طرف درباره آینده شهر دیرالزور سوریه با یکدیگر گفتگو کنند. نمایندگان روسیه و آمریکا می‌توانند این هفته دیداری را درباره شرایط شهر دیرالزور داشته باشند.

این منبع نظامی دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد: نمایندگان مسکو و واشنگتن می‌توانند در دیداری که این هفته با ابتکار عمل طرف آمریکایی برای کنترل شرایط شهر دیرالزور سوریه برگزار می‌شود درباره مسئولیت مناطق مربوط به دو طرف و هماهنگی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش با یکدیگر گفتگو کنند.

وی افزود: آنها (واشنگتن) خواستار دیدار در این هفته و گفتگو درباره دیرالزور هستند. ما در این دیدار درباره تعیین مناطق تحت مسئولیت دو طرف گفتگو می‌کنیم. مسکو پیشنهادهای اولیه خود را در این زمینه ارائه کرده است. ما نقشه‌ای با خطوط علامت گذاری شده به آنها فرستاده‌ایم.

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان این کشور موفق شدند محاصره شهر دیرالزور سوریه را بشکنند و به پیشروی خود در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها ادامه دهند. گروه تروریستی داعش از سال 2014 شهر دیرالزور را محاصره کرده است و در این مدت تنها از طریق آسمان کمک به این شهر امکان پذیر بود. داعش همچنین مناطق بزرگی از شهر دیرالزور را به اشغال خود درآورده و جاده‌های مواصلاتی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه را قطع کرد.

انتهای پیام/

گفتگوی روسیه و آمریکا درباره دیرالزور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۰۸:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
مر بر آمریکا و اسرائیل خائن و کثیف سود جو و مکار!
آخرین اخبار