مدیرعامل شرکت توانیر گفت:تراز تجاری صادرات و واردات برق ایران ٢.٥ تا ٣ برابر است و همواره ٢.٥تا٣ برابر میزان واردات، برق صادر می کنیم.

مصرف برق رشد ٧ درصدی داشته استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،آرش کردی در نخستین همایش مدیران آینده صنعت برق کشور با بیان اینکه عبور از پیک مصرف ٤٠٠٠ تا ٤٥٠٠ مگاواتی تنها با مدیریت شایسته رخ داد،گفت: بر اساس بررسی هایی که انجام داده بودیم پیش بینی می کردیم رشد مصرف برق حدود٥درصد باشد در حالیکه امسال با رشدی ٧ درصدی مواجه بودیم.

وی صنعت برق را صنعتی به هم پیوسته دانست وادامه داد: میزان پایداری تولید شرکت توانیر در سال جاری ٩٨.٥ درصد بوده است.

به گفته این مقام مسوول طی ١٠سال گذشته یک دیدگاه منسجم در شورای عالی اداری به منظور تربیت نیرو مدیریتی وجود نداشته است. این در حالی است که ٧٠ مدیر در توانیر تهران فعال هستند.

کردی تصریح کرد: این صنعت را نمی توان با روش های قدیمی و منسوخ مدیریتی هدایت کرد، به همین دلیل از سال ١٣٨٠ ایجاد کانون ارزیابی مدیران صنعت برق در دستور کار قرار گرفت تا استعدادهای مدیریتی از سطوح پایین شناسایی و در زمان مناسب از آنها استفاده شود.

صادرات ٧٠٠ میلیون دلاری برق ایران به کشورهای همسایه 

مدیرعامل توانیر در جمع خبرنگاران از افزایش٣٠ درصدی صادرات برق در ٦ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: به صورت عادی، سالانه حدود ٧٠٠ تا ٧٥٠ میلیون دلار برق از ایران به کشورهای همسایه صادر می شود.

کردی افزود: ما به عراق، افغانستان و پاکستان برق صادر و در زمان اوج مصرف از ارمنستان برق دریافت می کنیم.

وی بیان کرد:تراز تجاری صادرات و واردات برق ایران ٢.٥ تا ٣ برابر است و همواره ٢.٥تا٣ برابر میزان واردات، برق صادر می کنیم.

مدیرعامل توانیردرباره صادرات برق به عراق و مطالبات ایران از این کشور گفت: برای دریافت مطالبات مشکلاتی در مسایل بانکی و نقل و انتقالات پول وجود داشت که با ورود بانک مرکزی و گشایش های بعد از برجام، مشکلات در حال رفع و رجوع است.

کردی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده با عراق، مقرر شده است که ٥٠ درصد مطالبات ایران که حدود ٤٠٠ تا٥٠٠ میلیون دلار است، تا پایان سال میلادی جاری تسویه شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر پیشنهادی نیرو باید متخصص برق باشد یا آب؟ گفت: وزیر نیرو باید برقآبی باشد، یعنی در دو حوزه تخصص داشته باشد.

کردی تاکید کرد: دولت قطعا بازخوردهای لازم را از صنعت آب و برق دریافت کرده است و مطمئنا هر تصمیمی اتخاذ کند، به صلاح صنعت آب و برق خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار