سنای آمریکا به گزینه موردنظر «دونالد ترامپ» برای تصدی پست سفارت این کشور در روسیه رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، 21 ژوئیه نام «جان هانتسمن»، فرماندار پیشین ایالت یوتا، را به عنوان سفیر جدید آمریکا در روسیه معرفی کرده بود؛ اما اجرای این حکم منوط به رای سنا بود.

کمیته روابط خارجه سنای آمریکا سه شنبه گذشته از این انتخاب اعلام حمایت کرده بود و سرانجام در صحن علنی سنا که روز گذشته برگزار شد، «جان هانتسمن» با اکثریت آرا به عنوان سفیر جدید آمریکا در روسیه منصوب شد.

هانتسمن پس از این انتصاب گفت: بسیار مفتخر هستم که به عنوان سفیر آمریکا در روسیه خدمت خواهم کرد. تلاش می کنم به عنوان سفیر جدید آمریکا، وظایفم را به طور کامل در مسکو انجام دهم و مشتاقانه منتظر هستم به تیم سفارت آمریکا در روسیه ملحق شوم.

هانتسمن با توجه به بحرانی که در روابط روسیه و آمریکا بوجود آمده است و بخش اصلی آن به اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مربوط می شود، گفت: برای حل مناقشات بین المللی، گزینه ای جز مذاکره با مسکو در پیش رو نداریم. من آماده هستم درمورد موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، منع گسترش تسلیحات اتمی و کنترل تسلیحاتی، حل بحران اوکران و جنگ داخلی سوریه با مقامات روسیه وارد مذاکره شوم.

هانتسمن 57 ساله به زبان چینی مسلط است و در 32 سالگی به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور انتخاب شد. این موضوع هانتسمن را به جوان‌ترین سفیر آمریکا در یکصد سال اخیر تبدیل کرد.

«جان تفت»، سفیر سابق آمریکا در روسیه، ژوئیه 2014 به این سمت منصوب شد و حالا باید جای خود را به هانتسمن بدهد.

سنا همچنین به حکم «جان باس» به عنوان سفیر جدید آمریکا در افغانستان و «وس میچل» به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا نیز رای داد. سمت میچل به دلیل تلاش برای تحکیم روابط دیپلماتیک روسیه و آمریکا بسیار حساس و حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/

انتصاب سفیر جدید آمریکا در روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار