روادید پیاده‌روی اربعین حسینی در استان فارس صادر می شود.

صدور روادید پیاده‌روی اربعین حسینی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛علیرضا زینلی مدیر سازمان حج و زیارت استان فارس با اشاره به راه اندازی کنسولگری عراق در استان گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و صدور روادید در فارس آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس پس از تهران بیشترین تعداد ثبت نامی را برای پیاده روی اربعین حسینی داشته است، افزود: ثبت‌نام شهروندان فقط از طریق دفاتر مجاز زیارتی که سازمانحج و زیارت اعلام کرده است، انجام می‌شود و نیاز نیست به کنسولگری مراجعه شود.

مدیر حج و زیارت استان فارس با هشدار به متقاضیان پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: افرادی هستند که از احساسات مردم سوء استفاده کرده و با گرفتن هزینه گزاف اقدام به صدور روادید جعلی  می‌کنند.

زینلی ادامه داد: ۱۴۰ دفتر در استان فارس برای ثبت نام سفر‌های عتبات در نظر گرفته شده که اسامی آن‌ها در سایت حج و زیارت استان فارس درج شده است، و متقاضیان باید برای ثبت نام به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند.

وی درباره پوشش ثبت نام دیگر استان‌ها اضافه کرد: در حال حاضر تنها ثبت نام برای استان بوشهر قطعی شده و برای ثبت نام و اعزام از طریق سازمان حج و زیارت استان فارس انجام می‌شود، اما ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی استان‌های هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هنوز قطعی نشده است.

مدیر حج و زیارت استان فارس اظهار کرد: هزینه‌ای نیز از زائران برای بیمه و هلال احمر از زائران گرفته می‌شود، که این امر مربوط به وزارت کشور است و حج و زیارت فقط وظیفه ثبت نام را برعهده دارد.
انتهای پیام/ت

صدور روادید پیاده‌روی اربعین حسینی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.