فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، از فعالیت بیش از ۹۷ هزار همیار پلیس در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار غلامعباس غلامزاده در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک به مناسبت هفته نیروی انتظامی در شهرکرد گفت: بیش از ۹۷ هزار همیار پلیس و ۳۸۰ دهیار، فرهنگ یار و عوامل اجرایی در زمینه کاهش حوادث و فرهنگ سازی ترافیک در استان فعالیت دارند.

وی با بیان کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت طی سال جاری در استان افزود: چهارمحال و بختیاری از استان‌های موفق و برتر در این زمینه است.

غلامزاده اضافه کرد: سال گذشته ۷۰۰ نفر بر اثر سوانج جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی استان فوت کردند که ۱۰۰ نفر از این جان‌باختگان، راکبان موتورسیکلت بودند.

به گفته وی؛ از سال ۱۳۸۴ تاکنون با آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف مردم، آمار تلفات جاده‌ای کشور از ۲۸ هزار به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش از نصب ۳۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان خبر داد و گفت: افزایش حجم بزرگراه‌های استان از ۱۱۰ به ۳۵۰ کیلومتر و انجام روکش آسفالت در یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر از محور‌ها بخشی از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در این حوزه است.

وی با اشاره به سهم بالای عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای افزود: ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان می‌تواند تا بیش از ۵۰ درصد از تصادفات را کاهش دهد.

گودرز امیری سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته ۱۶۰ نقطه حادثه در استان اصلاح شد گفت: همچنان ۹۰۰ نقطه حادثه خیز دیگر نیاز به اصلاح و در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است: در این همایش از فعالان ترافیکی از جمله رانندگان تاکسی و اتوبوس، مدیران و مربیان نمونه آموزشگاه‌های رانندگی، فرهنگ یاران و پلیس یاران، مدیران ادارات و دستگاه‌های حوزه ترافیک تجلیل به عمل آمد.

۱۴ تا ۲۰ مهرماه به عنوان «هفته نیروی انتظامی» نامگذاری شده و شعار امسال برنامه‌های این هفته «پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» است.

انتهای پیام/خ

همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار