بهره برداری 10مگاوات برق در نیروگاه خورشیدی جاجرم

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال در نیروگاه خورشیدی جاجرم یک مجموعه 10 مگاواتی تولید برق خورشیدی بهره برداری می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اشاره به رفع موانع تولید در نیروگاه 60مگاواتی برق جاجرم از انعقاد قرارداد واگذاری زمین به این نیروگاه خبر داد و گفت: پیمانکار در حال حاضر بیش از 20 درصد از اقدامات اجرایی این نیروگاه را به پایان رسانده است .

وی افزود :پیش بینی می شود با این روند تا پایان امسال در این نیروگاه حداقل یک مجموعه 10مگاواتی تولید برق خورشیدی بهره برداری شود و با برنامه ریزی انجام شده تا شهریور97 این نیروگاه 60مگاواتی برق خورشیدی را وارد چرخه تولید می کند.

صبوری گفت :برای راه اندازی این نیروگاه 750 میلیون یورو به صورت فایناس و سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با اشاره به انعقاد قرارداد شرکت توزیع برق با کمیته امداد و بهزیستی استان برای ایجاد 2 هزار واحد پنج کیلو واتی برای 2 هزار مددجو گفت: به هر واحد 25 میلیون تومان تسهیلات کم بهره از طرف کمیته امداد و بهزیستی استان اختصاص می یابد که با راه اندازی هر واحد 730 هزار تومان درآمد ایجاد می شود.

صبوری افزود: اقساط وام از همین درآمد کسر و پس از پایان اقساط، هر خانواده مددجو ماهانه حدود یک میلیون تومان درآمد خواهد داشت.

انتهای پیام/آ

با برنامه ریزی انجام شده، تا شهریور 97 نیروگاه جاجرم،60 مگاوات برق خورشیدی را وارد چرخه تولید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.