پیش‌بینی حضور 2 هزار مددجوی کرمانی در پیاده‌روی اربعین حسینی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کرمان گفت: در صورت مشارکت خیران، امسال زمینه حضور دو هزار مددجوی کرمانی در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام عباس بذرکار، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به فراهم کردن بستر کمک به مددجویان برای سفر به عتبات عالیات همزمان با همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: در حال حاضر طرح شوق زیارت به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران برای فراهم کردن زمینه حضور مددجویان در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در حال اجرا است و خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای این منظور در قالب این طرح در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

وی، طرح شوق زیارت را یکی از طرح‌های مهم فرهنگی و تأثیرگذار این نهاد عنوان کرد و افزود: هرساله در قالب این طرح، نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشدند، شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آن‌ها به عتبات عالیات و اماکن زیارتی فراهم شود.

بذرکار، با اشاره به در پیش بودن حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور میلیونی شیعیان در این مراسم معنوی، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت مشارکت خیران زمینه حضور دو هزار مددجوی کرمانی امسال در همایش بزرگ پیاده‌روی حسینی فراهم شود.

وی، با اشاره به اینکه اخذ گذرنامه، ویزا و هزینه سفر زمینی در هر دو سوی مرز ایران و عراق هزینه‌هایی دارد و بسیاری از مددجویان استان نیز توان پرداخت این هزینه‌های حداقلی را ندارند، از خیران نیکوکار خواست: با مشارکت در طرح شوق زیارت، زمینه حضور مددجویان مشتاق درحرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی را فراهم کنند.

 بذرکار، هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی و اعزام مددجویان به اماکن زیارتی را تقویت باورهای دینی آن‌ها، صلابت ایمان، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی در بین خانوارهای مددجو عنوان و تصریح کرد: ۴۰ نفر از مددجویان استان کرمان نیز هفته گذشته به اردوی زیارتی عتبات عالیات اعزام شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کرمان، یادآور شد: ۳۲۰ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان نیز در هفته جاری به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ب

2 هزار مددجوی کرمانی در انتظار برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار