رهبر حزب کارگر انگلیس گفت با گذشت یک قرن از زمان صدور بیانیه بالفور، لندن باید به صورت یکجانبه کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

جرمی کوربین: انگلیس باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه صهیونیستی جروزالم پست، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، گفت این کشور باید فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد.

او عصر روز شنبه در جمع چندین هزار معترض در لندن گفت: با گذشت یک قرن از زمان صدور بیانیه بالفور، انگلیس باید به صورت یکجانبه فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد.

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: «اجاره دهید با به رسمیت شناختن فلسطین در سالگرد بالفور را جشن بگیریم و یک گام به سوی راه حل ایجاد دو «کشور» برای درگیری‌های اسرائیل و فلسطین بر داریم. ما باید فشار‌های بین‌المللی را برای پایان دادن به اشغال پنجاه ساله سرزمین‌های فلسطینی، گسترش غیرقانونی شهرک‌سازی‌ها و البته محاصره غزه، افرایش دهیم.»

کوربین خاطرنشان کرد: «همان گونه که شمار زیادی از اسرائیلی‌ها و فلسطینیان باور دارند، تنها یک صلح پایدار برای خاورمیانه بر اساس یک راه حل مبتنی بر مذاکره وجود دارد که سبب برقرار امنیت و عدالت برای ملت‌ها و کشور‌ها می‌شود.»

او افزود: «ما یک مسئولیت ویژه در قبال مردم فلسطین داریم، افرادی که همچنان از دسترسی به حقوق اساسی خود محروم هستند.»

این تجمع در پارکی در نزدیکی وست مینستر ابی برگزار شد. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این تجمع پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «فلسطین را آزاد کنید.» برخی دیگر نیز شعار می‌دادند: «روند تجهیز اسرائیل را متوقف کنید.»

این اظهارات کوربین در حالی مطرح می‌شود که ترزا می و بنیامین نتانیاهو در صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور در لندن با یکدیگر دیدار کردند. نخست وزیر انگلیس در این دیدار گفت کشورش به نقشی که برای تاسیس رژیم صهیونیستی ایفا کرده است «افتخار می‌کند.»

انتهای پیام/

درخواست رهبر حزب کارگر انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار