بیش از ۶۷۰ هزار نفر امسال از جاذبه‌های گردشگری شهرستان مهاباد دیدن کردند.

بازدید بیش از ۶۷۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری مهابادبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهابادگفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش داشته است.

غلامرضا عبده افزود: از این تعداد هشت هزار و ۲۵۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی- فرهنگی، ۱۱۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۵۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر نیز از مراکز تجاری همچون بازارچه‌ها و بازار فروش لباس‌های دست دوم (تاناکورا) این شهرستان دیدن کردند.

عبده گفت: سد مهاباد، غار آبی تاریخی سهولان، بازارچه‌ها و تالاب بین المللی کانی برازان به ترتیب پربازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان در این مدت بود.

وی، با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲۹ هزار در این شهرستان اقامت کرده اند، افزود: ۳۰ درصد اقامت کنندگان در هتل‌ها و مهمان پذیرها، ۳۴ درصد در اقامتگاه‌های موقت شامل چادر و کانکس و بقیه در بوستان‌ها اقامت داشته اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه مهاباد یکی از اصلی‌ترین مقصد‌های گردشگری آذربایجانغربی است، افزود: این شهرستان

۹۲ اثرتاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غارسهولان، تالاب بین المللی کانی برازان، موزه و حمام تاریخی میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن است.

انتهای پیام/پ

جاذبه‌های گردشگری شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.