در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی آذر، دانش‌آموزان ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز مکلف شدند آموزش‌های لازم در زمینه مفاهیم فضای سبز و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت را فراگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در پی قطع یک اصله درخت در مدرسه مردانی‌آذر، دانش‌آموزان ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز مکلف شدند آموزش‌های لازم در زمینه مفاهیم فضای سبز و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت را فراگیرند.

برای کمیسیون ماده هفت، حفظ و گسترش فضای سبز شهر تبریز در پی قطع یک اصله درخت در این دبیرستان به گونه‌ای متفاوت صادر شد.

در راستای فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در جهت اهمیت حفظ و پاسداری از فضای سبز، به جای برخوردهای قانونی و پرداخت عوارض، رای کمیسیون ماده هفت آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب 88/4/20 مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این بار از جنس فرهنگ و آموزش بود.

بر این اساس، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز موظف شد نسبت به برگزاری جلسات آموزشی به دانش‌آموزان مدارس ناحیه در راستای ترویج فرهنگ، تبیین و تفهیم ارزش فضای سبز و خصوصاً درختان، اقدام کند.

با ارائه توضیحات مدیر حقوقی ناحیه پنج آموزش و پرورش و مدیر این مدرسه و عدم اثبات وجود نیت عمد از سوی عوامل مدرسه و اظهار ندامت آنها از انجام این عملکرد، مقرر شد به جهت جایگزینی مجازات قانونی و عوارض مربوطه، مدیریت ناحیه پنج آموزش و پرورش نسبت به برگزاری جلسه‌ای آموزشی به دانش‌آموزان مدارس ناحیه به خصوص این دبیرستان در زمینه «تبیین و تفهیم ارزش فضای سبز و خصوصاً درختان در جایگاه کنونی زندگی بشر» اقدام کنند.

همچنین مدیر این دبیرستان مکلف به تأمین و غرس تعداد یک اصله نهال در محل قطع اشجار و 30 اصله نهال ( با انتخاب نوع گونه توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و به تعداد دو برابر محیط بن درختان قطع شده) توسط دانش‌آموزان مدرسه و زیرنظر کارشناسان سازمان پارک‌ها در محلی که سازمان پارک‌ها تعیین کند، است.

خاطرنشان می‌شود، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و کلیه پرسنل فضای سبز خود را مکلف به صیانت و پاسداری از فضای سبز تبریز دانسته و هرگونه حذف درخت باید با کسب مجوزهای لازم از سوی این سازمان و کمیسیون ماده هفت باشد.

 

انتهای پیام/ش

فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در جهت اهمیت حفظ و پاسداری از فضای سبز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.