قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استان ها از احداث آزاد راه در محور اهواز به چذابه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن نریمان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استان ها در حاشیه بازدید از محور سوسنگرد با اشاره به اینکه اولویت ما توسعه آزادراه ها، بزرگراه ها و بهسازی جاده ها می باشد بیان داشت: به دنبال ساخت آزاد راه در محور اهواز -چذابه هستیم.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در سال های آینده تعداد زائرانی که از پایانه های مرزی خوزستان به کربلا سفر می کنند از مرز 2 میلیون نفر می گذرد.

نریمان با اشاره به اینکه قسمت عمده محور اهواز به چذابه 4 بانده شده اذعان داشت: حدود 30 کیلومتر آن باقی مانده که تا پیش از دهه فجر به اتمام می رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استان ها تصریح کرد: ردیف های اعتباری در بودجه سنواتی وجود دارد، اما برای پیشبرد طرح ها کفایت نمی کند، از همین رو به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه خطوط جاده ای و ریلی هستیم.

وی درخصوص بدهی 10هزار میلیاردی پیمانکاران از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: پرداخت نشدن طلب پیمانکاران به خوزستان خلاصه نمی شود و یک موضوع ملی است که دولت از طریق انتشار اوراق خزانه و مشارکت به دنبال حل آن است.

محسن نریمان درخصوص توسعه خطوط ریلی بیان کرد: درحال حاضر خط ریلی اهواز به شلمچه موجود است، اما در محور اهواز به چذابه باید مطالعات توجیهی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به حجم بالای تردد مسافر و کالا در محور اهواز به چذابه بنظر می رسد توجیه اقتصادی در این محور وجود داشته باشد.

گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

انتهای پیام/گ

در محور اهواز به چذابه آزادراه احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار