مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا از این که کره شمالی به مدت دو ماه آزمایش موشک‌های بالستیک نداشته است، شگفت زده‌اند.

مقامات دفاعی آمریکا: این که کره شمالی از سپتامبر تا کنون آزمایشی انجام نداده، عجیب استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت: اکنون که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفر آسیایی خود به سر می‌برد، به نظر نمی رسد کره شمالی در آینده نزدیک، برنامه ای برای آزمایش موشکی داشته باشد. مقامات نگرانند همه این شرایط تغییر کند و کیم جونگ اون آزمایش های تسلیحاتی‌اش را از سر بگیرد.

یکی از بزرگترین نگرانی های ارتش آمریکا این است که کره شمالی به تهدیدش برای اجرای آزمایش هسته ای در فضا عمل کند. مقامات به این نکته اشاره می کنند که سابقه دارد کره شمالی به تهدیداتش در زمینه آزمایش های تسلیحاتی عمل کند.

در حال حاضر دستگاه اطلاعاتی آمریکا معتقد است سایت آزمایش هسته ای زیرزمینی کره شمالی در پونگی-ری در نتیجه فعالیت های لرزشی زیرزمینی آسیب دیده است و بخش های خاصی از آن دیگر قابل استفاده نیست. مقامات می گویند، اگر این کشور تصمیم بگیرد فعالیت های هسته ای خود را در روی زمین انجام دهد، چشم انداز آزمایشی شبیه به حمله بالقوه افزایش خواهد یافت، به ویژه اگر کیم این آزمایش را با استفاده از موشک با یک کلاهک انجام دهد.

از ماه فوریه، کره شمالی در پانزده آزمایش، بیست و دو موشک بدون استفاده از کلاهک فعال شلیک کرده است. مقامات آمریکایی می گویند کره شمالی توسعه موشک ها، سوخت راکت و موتورها و نیز سامانه های هدف گیری و هدایت خود را ادامه می دهد.

همچنین آمریکا معتقد است کره شمالی تا سال 2018 قادر خواهد بود یک کلاهک کوچک شده را بر روی موشک های خود سوار کند.
این که کره شمالی از سپتامبر تا کنون آزمایشی انجام نداده است، عجیب است. برخی مقامات آمریکایی می گویند، احتملا چین به پیونگ یانگ فشار آورده است. با توجه به نزدیک بودن فصل زمستان و گزارش ها از کمبود سوخت در کره شمالی، یک تئوری این است که کیم نمی خواهد چین را با اقدامی تحریک آمیز -به ویژه در جریان سفر ترامپ به منطقه- خشمگین کند.

همچنین برخی مقامات می گویند، احتمالا کیم به هدف اصلی خود دست یافته است. وی با موفقیت همه اجزای یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرده و آزمایش های زیرزمینی هسته ای خود را نیز به شکل موفقیت آمیز انجام داده است.

در پی تشدید تنش ها با کره شمالی، موضوع دادن اختیارات ویژه به رئیس جمهور آمریکا برای شلیک سلاح هسته ای در کنگره مورد توجه قرار گرفته است. در چهاردهم نوامبر کمیته روابط خارجی سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است پس از چهل سال، جلسه ای درباره این موضوع تشکیل داد.

 

انتهای پیام/

 

ابراز شگفتی مقامات دفاعی آمریکا از توقف آزمایش‌های موشکی کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار