مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کاهش دغدغه‌های فکری را یکی از راهکار‌های کاهش اعتیاد به مواد مخدر بیان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمید یعقوبی در همایش جشنواره دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه شهرکرد گفت: کاهش دغدغه‌های فکری و پر کردن اوقات فراغت جوانان یکی از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش اعتیاد به مواد مخدر است.

وی افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر شناسایی روند تغییرات و آمارگیری دقیق جهت کاهش خسارات ناشی از مواد مخدر، برگزاری چنین همایش‌هایی بسیار ارزشمند می‌باشد.

پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این همایش گفت: علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، مصرف مواد مخدر در جهان رو به افزایش است و در حال حاضر ۲۶۰ میلیون نفر در جهان به مصرف مواد مخدر مبتلا هستند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی باید سیاست پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، کاهش تقاضا و مصرف آن را در بحث‌های آموزشی خود قرار دهند، چرا که در بحث اعتیاد، پیشگیری آسان‌تر از درمان است.

افشار اضافه کرد: انتشار نشریات مرتبط با مواد مخدر، برگزاری جشنواره‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، آموزش ترفند‌های فرزندپروری، تحکیم بنیان خانواده و ترفند‌های مدرسه محور از جمله سیاست‌های کلان در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر می‌باشد.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در نشست با سران سه قوه در بحث آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان مورد تأکید قرار گرفته است.

جشنواره «دانشگاه بدون دخانیات» دانشگاه‌های منطقه ۶ کشور در راستای ایجاد دانشگاه پاک و در دو بخش همایش و نمایشگاه به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دانشگاه شهرکرد در غرب شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

انتهای پیام/ف

پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بهتر از درمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار