مجری طرح گندم گفت: براساس آخرین آمار، یک میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار گندم دیم کشت شده است.

آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید/کشت گندم تا اوایل آذر ادامه دارداسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی 96-97 اظهار کرد: براساس آخرین آمار، یک میلیون و 430 هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و 150 هزار هکتار گندم دیم کشت شده که با این وجود 80 درصد برنامه کشت سال زراعی جدید محقق شده است.

به گفته وی برآورد ما این است که تا پایان دوره کشت، سطح زیر کشت گندم به 6 میلیون هکتار برسد.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه کشت در استان های زنجان، مرکزی و کردستان خاتمه یافته است، گفت: تا پایان آذر و اوایل دی کشت در مناطق گرم و معتدل ادامه خواهد داشت.

مجری طرح گندم با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی در سال زراعی جدید بیان کرد: بنابر اعلام سازمان هواشناسی، متوسط بارش امسال تا هفتم آذر در مناطق مختلف 21.6 میلی متر بوده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 22.7 درصد افزایش و بلند مدت 50 درصد کاهش یافته است.

مشاور وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه وضعیت بارندگی در ماه گذشته تنها در برخی مناطق مساعد بوده است، افزود: از ابتدای آذر وضعیت بارندگی بهبود یافته که انتظار می رود، بنابر اعلام سازمان هواشناسی وضعیت مطلوب بارش ها ادامه یابد.

کشت گندم در کرمانشاه قبل از وقوع زلزله انجام شد

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت کشت گندم در مناطق زلزله زده چگونه است، بیان کرد: اقلیم کرمانشاه سرد و معتدل است، بنابراین کشت قبل از وقوع زلزله انجام شد و در مناطق سر پل ذهاب و قصر شیرین کشاورزان تا پایان آذر می توانند کشت خود را انجام دهند.

این مقام مسوول در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از اواسط دی بحث مبارزه با علف های هرز در مناطق گرم و خشک جنوب آغاز می شود، یادآور شد: همچنین در روند تامین و تدارک بذر مشکلی وجود ندارد.

اسفندیاری پور با بیان اینکه پشتیبانی خوبی از کشت گندم صورت گرفته است، تصریح کرد: بذر فرآوری، بوجاری و ضدعفونی به میزان کافی تدارک دیده شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت وهیچ گونه محدودیتی در تامین کود وجود ندارد.

اطلاع دقیقی از اعلام نرخ خرید تضمینی گندم نداریم

مجری طرح گندم  در خاتمه درباره آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم، گفت: تا کنون نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نشده و اطلاع دقیقی از تاریخ اعلام ان نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار