مس فروش گفت: برخلاف برنامه ریزی های انجام شده، با افزایش 4 درصدی واردات کالاهای مصرفی روبرو شده ایم.

به گزارشسهم استان تهران از صادرات کشور ۲۵ درصد است/ ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اصناف گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران امروز در همایش معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران، اظهار کرد:  براساس آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت؛سهم صادرات  استان تهران  از کل صادرات کشور رقمی به میزان  ۲۴.۸۶ درصد است.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از استان تهران به بیش از ۱۳۰ کشور جهان در حال انجام است،افزود: محصولات پتروشیمی سهمی به میزان  ۱۴.۵ درصد ، فرش سهمی به میزان ۲.۵ درصد،  محصولات کشاورزی ۵ درصد و صنایع غذایی ۶ درصد از آمار کل صادرات استان تهران را به خود اختصاص داده اند.

مس فروش بیان کرد: ۵ طرح مرتبط به حوزه اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت و معدن و تجارت به جد مورد پیگیری سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ چهار پروژه و امسال نیز ۴ طرح اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است،افزود: در سال ۹۵ دو پروژه  به رونق تولید مربوط بود. اگرچه اعتبار در نظر گرفته شده برای این مهم  در سطح کشوری رقمی معادل  ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، اما پرداختی ها از میزان فوق پیشی گرفت.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران ادامه داد:در استان تهران به طرح‌های رونق تولید ،بیش از ۲ هزار میلیارد تومان  تسهیلات پرداخت شده است.

مس فروش با اشاره به وجود مشکلات بانکی در ارائه تسهیلات ،اظهار کرد: براساس بخشنامه ، بدهی‌های قبلی تولیدکنندگان متقاضی وام ،مشکلی در دریافت تسهیلات آنها به شمار نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه  ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به اصناف پرداخت  خواهد شود، گفت: امیدواریم این رقم در سال ۹۷ به بخش اصناف تزریق شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران بااشاره به ملی بودن طرح سیمان افزود: در استان تهران ۱۳ کوره سیمان وجود دارد. طرح پروژه  سیمان مربوط به طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در استان به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: برنامه مدون شده، ۸ ماهه صادرات استان تهران رقم ۹ میلیارد دلار است که در بخش‌های مختلف صادراتی تقریبا به هدف نزدیک شده ایم و حتی در حال برنامه ریزی هستیم که عدد صادرات در استان تهران را تا پایان سال به ۱۶.۱ میلیارد دلار برسانیم.

مس فروش درپایان به بحث مدیریت واردات اشاره کرد و گفت: واردات در قالب سه زیر بخش، بررسی و کنترل می‌شود؛اولین بخش افزایش کالا‌های سرمایه‌ای  است که دانش فنی ساخت آن ماشین آلات در کشور وجود ندارد، اما در بخش کالا‌های مصرفی روند عملکرمان کاهشی خواهد بود.البته در ۸ ماهه امسال در این زمینه ها  موفق نبوده ایم ،بطوریکه کالا‌های مصرفی وارداتی ۴ درصد بیش از آنچه که فکر می‌کردیم، افزایش داشته است.

انتهای پیام/

طرح سیمان جزو طرح‌های ملی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار