رئیس پلیس راهور گلپایگان مطرح کرد:

آموزش اخلاق رانندگی همزمان با آموزش رانندگی باید به رانندگان ارائه شود

رئیس پلیس راهور گلپایگان گفت: گذشت در رانندگی از عوامل کاهش حوادث رانندگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرهاد داوودی‌پور دیروز در آیین تودیع و معارفه مسؤولان آموزشگاه رانندگی پایه یک و دو شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه حوادث رانندگی در روح و روان مردم اثرات منفی به جا می‌گذارد، اظهار کرد: به علت تصادفات رانندگی روزانه 43 نفر و سالانه حدود 500 هزار نفر در کشور مصدوم و معلول جسمی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 6 درصد از درآمد تولید ناخالص کشور صرف هزینه حوادث رانندگی می‌شود، افزود: 10 درصد پرسنل بیمارستانی در خدمت‌رسانی به مصدومان حوادث رانندگی مشغول هستند.

رئیس پلیس راهور گلپایگان با اشاره به اینکه در وقوع تصادفات سه عامل راه، وسیله نقلیه و  انسان دخالت دارد، اذعان کرد: بر اساس آمار 57 درصد تصادفات ناشی از رفتار غلط رانندگان است و باید اخلاق رانندگی در بین رانندگان ترویج شود.

وی تأکید کرد: در آموزشگاه رانندگی پایه یک و دو نیاز به آموزش رانندگی نیست بلکه باید اخلاق رانندگی تبیین و تغییر رفتارهای غلط به رانندگان آموزش داده شود.

داوودی‌پور با بیان اینکه رانندگان باید تعامل اجتماعی را رعایت کنند، اضافه کرد: با حرکت متعادل قطعاً رانندگان دیگر را نیز تحت تأثیر رفتار خود قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی آموزشگاه، آموزش رانندگان است، عنوان کرد: کنترل کردن، آموزش، نظارت و ارائه راهکار مناسب از وظایف اصلی آموزشگاه رانندگی است.

رئیس پلیس راهور گلپایگان با بیان اینکه اگر این موارد در بین رانندگان ترویج و تبیین شود قطعاً راننده‌ای با مهارت، بااخلاق و اهل رعایت نکات ایمنی تحویل جامعه داده می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرک آزمایش پلیس راهور گلپایگان وضعیت نامناسبی از لحاظ آسفالت‌ریزی دارد و برای آموزش دادن با مشکل مواجه هستیم.

حسین فراست نیز در ادامه بیان داشت: هر مسؤولی باید وظیفه حوزه کاری خود را به خوبی انجام دهد، قطعاً مردم قدردان عملکرد خوب مسؤولان هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش اخلاق رانندگی همزمان با آموزش رانندگی باید به رانندگان ارائه شود، افزود: گذشت در رانندگی از عوامل کاهش حوادث رانندگی است.

فرماندار گلپایگان با اشاره به دیدار  سفیر استرالیا و بازدید وی از مناطق گردشگری شهرستان به منظور سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کرد: نصب تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها برای راهنمایی رانندگان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تصادفات به دلیل عدم توجه به موارد ایمنی و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: ضروری است که فرهنگ و اخلاق رانندگی در بین رانندگان ترویج شود.

در ادامه شهابی رئیس اسبق پلیس راهور گلپایگان اظهار داشت: گلپایگان نخستین شهر کشور بود که توانست مجوز تأسیس آموزشگاه پایه یک را بگیرد زیرا در گذشته تنها به مراکز استان‌ها مجوز آموزشگاه پایه یک داده می‌شد.

 

انتهای پیام/م

 

صرف 6 درصد از درآمد تولید ناخالص کشور در حوادث رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار