در استان آذربایجان غربی بیش از 114 صندوق با 3 هزار و 300 نفر فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،کارشناس مسئول صندوق خرد زنان روستایی استان آذربایجان غربی در  گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از مهاباد گفت:در شهرستان های ارومیه ،سلماس،خوی؛ماکو ،مهاباد،میاندوآب،بوکان ،نقده و پیرانشهر این طرح  با 3 هزار و  300 عضو در حال اجرا است که که تداوم حمایت ها از بانوان روستایی؛ اسقبال و علاقه انها به اشتغالزایی ،کارآفرینی و  کسب درآمد را می طلبد.

دوره های مهارت اموزی و توانمند سازی بانوان روستایی در طول سال ادامه دارد .

 احمدیان اظهار کرد:دوره های مهارت اموزی بر اساس نیازسنجی داوطلبین برگزار می شود وبه منظور افزایش دانش  و بینش بانوان روستایی یک سری دوره های تخصصی کشاورزی از مرحله کاشت تا برداشت و همچنین دوره های تخصصی دامپروری آموزش داده می شود.

کارشناس مسئول صندوق خرد زنان روستایی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از مهاباد گفت: به منظور جهت دهی به سرمایه های خرد بانوان روستایی در 3 روستای حمزه آباد،برهان و قره قشلاق بیش از 80 عضو مشغول به فعالیت هستند.

هدف بانوان روستایی از عضویت در این طرح کسب درآمد و اشتغالزایی است

جاوید افزود:به منظور افزایش سود دهی و اشتغالزایی بیشتر هر یک از بانوان در رشته ای که قبلا مهارت داشته یا رشته ای که بر اساس علاقه و میل شخصی خود بعد از گذراندن دوره ها انتخاب کرده ،حمایت می شود.

وی ضمن بیان اینکه  بانوان روستایی توانمند و سخت کوش هستند ادامه داد:اعضا صندوق های خرد زنان روستایی شهرستان مهاباد در زمینه های کشاورزی ،دامپروری،صنایع تبدیلی و صنایع دستی،سورتینگ محصولات و ملیله دوزی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.