استاندار لرستان با تشریح طرح های در حال اجرا در شهرستان سلسله گفت: باید فرهنگ کار در این شهرستان ارتقا پیدا کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی در سخنانی با اشاره به بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های مختلف شهرستان سلسله اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ منابع طبیعی، آب، خاک و فرهنگ غنی هیچ‌چیزی کم ندارد، اما باید ما باید فرهنگ کار را در این شهرستان بیشتر ایجاد کنیم و به مردم به‌ویژه در بخش‌های کشاورزی و گردشگری آموزش ارائه دهیم.

وی بابیان اینکه اگر مردم را با روش‌های نو در این حوزه‌ها آشنا کنیم تا بتوانند اقتصاد خود را مبتنی بر کشاورزی و گردشگری تنظیم کنند بخش عمده‌ای از بیکاری و مشکلات معیشتی شهرستان سلسله رفع خواهد شد گفت: خوشبختانه شهرستان بخش عمده‌ای از امکانات برای توسعه را دارد.

فرهنگ کار باید در شهرستان سلسله ارتقا یاید

استاندار لرستان بابیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های خوبی در شهرستان تعریف‌شده است ادامه داد: پروژه آبیاری تحت‌فشار در این شهرستان در حال اجرا بوده که فاز‌های بعدی آن نیز عملیاتی خواهند شد.

خادمی همچنین با اشاره به اینکه یک کار نو در استان آغاز شده و آن‌هم احداث باغات در اراضی شیب‌دار است گفت: لرستان، استانی بوده که به لحاظ توپوگرافی عمده اراضی آن درشیب بالا قرار دارند و این ظرفیت به همراه بارندگی مناسب بهترین فرصت را برای کاشت باغات دیم فراهم می‌کند.

وی بابیان اینکه امسال حدود ۹۰۰ هکتار زمین برای احداث باغات دیم در استان پیش‌بینی‌شده است عنوان کرد: امیدواریم این امر به یک نهضت بزرگ در سطح استان تبدیل شود.

استاندار لرستان با اشاره به طرح شبکه فاضلاب شهرستان سلسله نیز گفت: این پروژه یک کار لازم است چراکه عمده شبکه داخلی فاضلاب شهر الشتر انجام‌شده و باید تصفیه‌خانه آن را تکمیل کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه آب‌رسانی به ۱۲۶ روستا با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان در حال انجام است ادامه داد: شبکه و خط اصلی تعدادی از روستا‌ها تکمیل‌شده و تعدادی در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به چهار خطه کردن محور فیروزآباد - الشتر بیان داشت: این پروژه، از پروژه‌های مهم شهرستان است که امیدواریم در آینده نزدیک پیمانکار مجدد کار را در آن شروع کند و هفت کیلومتر باقی‌مانده آن را به نتیجه برسانیم.

استاندار لرستان همچنین به پروژه تونل الشتر - بروجرد اشاره کرد و گفت: این پروژه، خوب است و بالاخره خیلی از مشکلات و کار‌ها راداریم که اگر بتوانیم آن‌ها را انجام دهیم خیلی خوب است، این پروژه نیز یک کار ارزشمند بوده که می‌توان با آن ارتباط الشتر - بروجرد و همچنین به مرکز کشور را حدود ۷۰ کیلومتر کاهش دهیم.

خادمی بابیان اینکه منابع موردنیاز برای احداث تونل ۵۰ میلیارد تومان است و احداث ۲۵ کیلومتر جاده اطراف آن نیز ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: پروژه نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید فکر اساسی برای آن کنیم و برای آن اعتبار و ردیف ملی بگیریم.

وی تأکید کرد: این پروژه جزء پیگیری‌های ما است، اما الآن نمی‌شود قول محکمی دارد که چه موقع بتوانیم کار را به‌صورت جدی در آن آغاز کنیم.

انتهای پیام/د

احداث ۹۰۰ هکتار باغ در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.