سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از بازگشایی مجدد موزه چابهار با محتوای جدید و نمایش یافته‌های بلوچستان در بخش میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سیدمحمدرضا واعظی مقدم  سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: در بخش گردشگری افتتاح واحد‌های بومگردی، برگزاری فم تور کوله گردان ایران در استان و برگزاری جشنواره حصیر در شهرستان نیکشهر در دهه فجر برگزار می‌شود.

 واعظی مقدم  افزود: بازگشایی مجدد موزه چابهار با تغییر محتوای جدید و نمایش یافته‌های بلوچستان در بخش میراث فرهنگی یکی از برنامه‌های دهه فجر خواهد بود.

این مسئول به بازدید رایگان از موزه‌های استان در دهه فجر و نیز برگزاری تور دانشجویان مرمت به مقصد پایگاه‌های میراث فرهنگی استان در این ایام خبر داد و گفت: تکیمل ساختمان راه آهن میرجاوه و افتتاح این ساختمان از دیگر برنامه‌های در دهه فجر است.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری افتتاح ۲ مجموعه پذیرایی ۳ ستاره در زابل، افتتاح هتل آپارتمان در چابهار، افتتاح سفره خانه سنتی در زاهدان، افتتاح هتل ۳ ستاره در چابهار و هتل ۲ ستاره در میرجاوه از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دهه فجر می‌باشد.

واعظی مقدم بیان کرد: آغاز فاز دوم مطالعات مردم نگاری شهرستان زاهدان در حوزه پژوهش از برنامه‌های مهم در این ایام خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان به راه اندازی بازارچه صنایع دستی در محل ساختمان اداره شهرستان زاهدان در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان‌های ایرانشهر ـ. قصرقند و میرجاوه، برگزاری تور گردشگری یک روزه در شهرستان سراوان و برگزاری مسابقه صنایع دستی در هیرمند (و انتخاب یک طرح گلیم و بافت در محل مسابقه) از دیگر برنامه‌های در دهه فجر می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه فرهنگی مقاله نویسی در مورد دهه فجر و انقلاب اسلامی، زیارت و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام و نمایش فیلم سینمایی با موضوع انقلاب از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در دهه فجر است.

انتهای پیام/ع

بازگشایی موزه چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار