پورابراهیمی گفت:عدم تامین مابه‌التفاوت افزایش نرخ سود بانکی از سوی بانک مرکزی مشکلاتی برای بانک ها و تولید به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی در آخرین نشست امسال شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اثرات منفی افزایش نرخ سود اوراق اظهار کرد: با تصمیم بانک مرکزی در افزایش نرخ سود اوراق از ۱۵ به ۲۰ درصد نظام بانکی و بنگاه های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفتند.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم توازن در ترازنامه بانکی بیان کرد:پرداخت سود ۲۰ درصد به سپرده و ارایه تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد تلاش بانک ها برای نظم دهی در پرداخت تسهیلات را ناموفق گذاشت.

به گفته وی؛ نرخ ۲۷ درصد تامین منابع مالی بنگاهدار را برای پرداخت مالیات و عوارض با مشکل روبه رو خواهد کرد.

وی ادامه داد:بر اساس اعلام بانک مرکزی افزایش سود از ۱۵ به ۲۰ درصد مقطعی است و قول جبران مابه‌التفاوت آن را داده است که در صورت عدم اجرای آن نظام بانکی و تولید دچار مشکل می شود.

پورابراهیمی در پایان گفت گفت: در صورتی که اسناد خزانه یکساله و کاربردآن به شیوه های گذشته باشد اوراق تاثیر گذاری خود را حفظ خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
كساني هستند كه با سرمايه هاى اندك ولي با دسته چك كالا توليد و يا وارد ميكنند و از دريافت تسهيلات بانكي با سود بيش از ٢٤٪‏ هم كاملا رضايت دارند زيرا كالاى خود را با سود ١٠٠٪‏ ميفروشند و مانور تخفيف هاي نمايشي تا ٧٠٪‏ هم ميدهند. مادام كه دولت نرخ كالا را تعيين نكند و در كنترل نداشته باشد همينطور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
این افزایش به تولید ضربه نمیزنه.بانک ها ضرر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
بانك ها موظف هستند بعد از تشكيل مجمع عمومي سود قطعي سپرده ها را تعيين كنند و تفاوت سود علي الحساب با سود قطعي را پرداخت نمايند. اگر سود قطعي بيشتر از سود علي الحساب نبود بطور شفاف اعلام دارند
آخرین اخبار