امام جمعه کرمان گفت: حضور آمریکائیها در منطقه جز لکه ننگ نبود اما حضور ایران عزت واستقلال را برای منطقه به ارمغان آورد.

حضور آمریکا ننگ وایران عزت واستقلال منطقه بودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  امام جمعه کرمان در خطبه های اولین نمازجمعه سال97 که در مصلی امام علی (ع)کرمان برگزار شد،  به این حدیث امام علی (ع) که هرکسی تقوای الهی پیشه گرفت، مراعات کرد و رضایت حق را در کار‌ها درنظر گرفت خداوند درفتنه‌ها او را نجات خواهد داد اشاره کرد و گفت: فتنه‌هایی که هرزمان رخ می‌دهد برخی را در کام خود فرو می‌برد. امیدوارم با رعایت تقوا خودمان را از فتنه‌ها بیمه کنیم.

وی با بیان اینکه رفتار گناه آلود شایسته مسلمان نیست به تقسیم بندی گناهان در آیات و روایات اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه گاهی گناه صغیره تبدیل به گناه کبیره می‌شود، افزود: تکرار گناه کوچک و تحقیر گناه از سوی گناه از مواردی است که گناه صغیره به کبیره تبدیل شود.

وی با تبریک سالروز ولادت امام جواد (ع) گفت: نزدیک هزار روز از تجاوز ظالمانه سعودی‌ها به یمن مظلوم می‌گذرد و وارد چهارمین سال از این حمله ناجوانمردانه شدیم، هزاران هزار کودک و زن و مرد یمنی آواره گشتند، آمار شهدا وز خمی‌ها و بی خانمان‌ها دراین حمله ناجوانمردانه کم نیست سوال اصلی این است که دولت سعودی با چه هدف و قصدی یمن را بمباران کرد و چرا مجامع بین المللی سکوت کردند و هر وقت میخواهند حرکت کنند عربستان جلوی حرکت آن‌ها را می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال سال پیروزی یمن بردشمن باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: سال جدید باید در کنار دید و بازدید‌ها، عزم راسخ برای احسن الحال رقم بخورد.
امام جمعه کرمان راه چاره برای رقم خوردن احسن الحال را ایجاد تحول درونی دانست و گفت: با پاسخ به این سوالات که برای چه امده ایم و چه باید کرد و نهایتاً چگونه از دنیا برویم؟ تحول درون اتفاق می‌افتد و با توجه به این حال امروز از حال دیروز بهتر می‌شود.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: این تحول زمانی اتفاق می‌افتد که جهت نگاه ما بهتر شود و این نگاه زمانی بهتر میشود که از درونیات خویش و فضایل اخلاقی مراقبت کرده ودر راه خدا حرکت کنیم.

وی افزود:اگر نگاه در راستای نگاه خدا وستایش او باشد وتحول درونی رخ دهد حال ما بهتر می‌شود، نکته مهم این است که از گرفتاری‌های هوای نفس خارج شویم و برای اینکه این اتفاق بیفتد باید از خدا مدد بخواهیم برای همین در لحظه تحویل سال و دعای تحویل سال از خدا می‌خواهیم ما را به بهرین حال برساند، قطعا ما باید گام برداریم و از خدا کمک بخواهیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به اهمیت پیام نوروزی رهبری و سخنرانی ایشان در حرم رضوی و تفسیر زیبای ایشان اشاره کرد و گفت: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی به وسیله رهبری تعیین شده است و رهبری این سیاست‌ها را برای مردم و مسئولان بیان می‌کنند و مسیر را گوشزد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۶ را با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشتیم و مهم‌ترین پیروزی را شکست سیاست‌های استکبار جهانی که اهدافی را داشتند عنوان کرد و از خنثی شدن جنگ‌های نیابتی در منطقه و سکست داعش در منطقه جغرافیایی سخن گفت.

خطیب جمعه کرمان گفت: در سال ۹۷ مهم‌ترین بحث معیشت مردم است که در گرو شتاب تولید ملی است و مهم‌ترین و اساسی‌ترین شعار این است که حتماً حمایت از کالای ایرانی در دستور قرارگیرد و هم بخش‌های دولت مصرف کالا را در دستور قرار دهند که حجم کمی نیستند و نکته دوم مردم نیز رعایت کنند.

وی به بخشی ازصحبت‌های رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: طبق سخن رهبری هیچ مشکلی نیست که حل نشود و کلید آن دست ما نباشد باید نگاه را از بیرون برداریم و فکر نکنیم بیرونی‌ها به فکر ما هستند و اشتغال برای این‌که حل شود باید تولید ملی رونق بگیرد واز طرفی باید مشکل سرمایه گذاری حل شود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به خدمت گرفتن از سرمایه گذاری‌های بزرگ و کوچک گفت: وقتی به معیشت مردم توجه شود آسیب‌های اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کندهم در بخش تولید، توزیع و مصرف باید به مطالبی توجه کرد اینکه می‌گوییم باید حمایت کنند تولید کننده باید خلاقیت، نوآوری و کیفیت را بالا ببرد و نه تنها در بازار داخل بلکه بازار‌های همسایه را نیز از آن خود کنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به بیان رهبری که در حرم رضوی فرمودند: به خواست دولت‌ها و ملت‌ها حضورمان را پر رنگ کردیم گفت: طبق فرمایش رهبری سوال اساسی این است که آمریکا هر گاه در هرجا حضور پیدا کردند غیر ازننگ برای منطقه به بار نیاوردند، اما حضور جمهوری اسلامی ایران در هر میدانی و هر منطقه عزت و استقلال وآزادی را برای مردم آورد، اگر حضور ایرانی‌ها در سوریه و عراق نبود سر مسلمانان چه می‌آوردند این را مردم منطقه می‌دانند حضور ایران در منطقه حضوری عقلانی و وظیفه شناسانه است، اما حضور آمریکا برای تامین منافع خود و بر باد دادن سرمایه هاست.

انتهای پیام/ح

حضور آمریکا در منطقه  ننگ وایران عزت را برای منطقه آورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار