پاسکال دایه - بورژون دیپلمات سابق فرانسوی گفت که اگر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن خواستار برقراری صلح در منطقه هستند، باید در برابر کره شمالی به مصالحه تن بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ رزمایش نظامی مشترک نیرو‌های آمریکا و کره جنوبی امروز آغاز شد. ده‌ها هزار نیروی نظامی در این رزمایش حضور دارند. این رزمایش پس از سفر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به چین و پیش اجلاس سران دو کره که برای ماه آوریل برنامه ریزی شده و همچنین قبل از دیدار برنامه ریزی شده کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در ماه مه انجام می‌گیرد.
ارتش آمریکا و کره جنوبی مثل هر سال، رزمایش نظامی برگزار کردند. این قدرت نمایی طبق معمول خشم کره شمالی را به همراه دارد. اما این بار سناریو با هر سال تفاوت دارد. آمریکا و کره شمالی نیمی از برنامه‌های خود را در این رزمایش اجرا نمی‌کنند. برخی از سلاح‌ها در این رزمایش مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و پیونگ یانگ ساکت مانده است. به نظر می‌رسد دو اردوگاه قصد دارند روند ایجاد تفاهم را که چند ماه پیش با مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی آغاز شد، ادامه بدهند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان پاسکال دایه - بورژون دیپلمات سابق فرانسوی در کره جنوبی را پخش کرد. وی گفت: کره شمالی به شکل باورنکردنی برای مصالحه در چندین مورد خاص اعلام آمادگی کرده است. یکی از این مسایل چشم پوشی کامل از انرژی اتمی است. در چنین فضایی برای ادامه این روند آمریکا و چین و حتی ژاپن باید به مصالحه تن بدهند. اگر این قدرت‌ها واقعا خواستار برقراری صلح در منطقه و حل مشکلی هستند که از پنجاه یا شصت سال پیش وجود داشته، باید مصالحه کنند.

گزارشگر ادامه داد: اجلاس سران دو کره قرار است در بیست و هفتم ماه آوریل برگزار شود. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ نیز قرار است با یکدیگر ملاقات کنند. اما زمان این دیدار هنوز قطعی نشده است. رهبر کره شمالی در عرصه‌های دیپلماتیک فعال شده است. وی اوایل هفته به پکن رفت تا با همتای چینی خود دیدار کند. از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون در سال دو هزار و یازده، این اولین سفر خارجی وی بوده است.

انتهای پیام/

تاکید اروپایی ها بر مصالحه با کره شمالی برای برقراری صلح

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار