مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دسنی و گردشگری استان یزدگفت:از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال تعداد ۸۰۷ هزار و ۶۹۶ مسافر در استان یزد اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دسنی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛با بیان اینکه میزان سفر‌های نوروزی به یزد نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است گفت: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال تعداد ۸۰۷ هزار و ۶۹۶ مسافر در استان یزد اقامت داشته اند.

فاطمه دانش یزدی افزود: از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین امسال تعداد ۸۰۷ هزار و ۶۹۶ نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها، مدارس، واحد‌های بومگردی، اقامتگاه‌های سنتی و ... یزد ساکن شده اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۷۷۶ هزار و ۴۰۴ نفر بوده است.

وی ادمه داد: همچنین از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷، ۵۶۹ هزار و ۱۰۹ خودرو به یزد وارد شده و همچنین تعداد ۵۹۳ هزار و ۵۳۰ نفر میزان خروج از استان یزد بوده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: بیشترین میزان بازدید از بنا‌هایی که دارای ورودی هستند به ترتیب باغ دولت آباد، آتشکده و مدرسه ضیائیه بوده و و بیشترین تردد در مسیر‌ها و مکان‌های بدون ورودی مربوط به بافت تاریخی و مجموعه امیرچخماق است.

دانش یزدی با اشاره به وجود ضعف‌های یزد در خصوص جذب گردشگر اذعان کرد: بیشترین مشکل یزد در جذب گردشگر مسئله زیر ساخت‌ها و مبلمان شهری است که باید با همکاری دستگاه‌های مربوط این مشکلات مرتفع شود.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، یکهزار و ۷۲۰ اثر ثبت ملی دارد و ظرفیت اسکان روزانه آن ۹۵ هزار و ۸۴۳ نفر است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بنا‌های تاریخی و فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل بافت تاریخی یزد، باغ‌های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است که در مجاورت استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

به گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.

گذشته از سفر گردشگران خارجی، صد‌ها هزار گردشگر داخلی پارسال از بنا‌های تاریخی، فرهنگی و چشم انداز‌های طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

یزد به شهر بادگیرها، دوچرخه، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ی

اسکان ۸۰۷ هزار و ۶۹۶ مسافر در استان یزد در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار