بختیار، گفت: بیش از ۹۰درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق و مدیریت نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

اتکای صنعت آب و برق به تجهیزات ساخت داخل استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو؛ محسن بختیار معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به خودکفایی وزرات نیرو در تولید تجهیزان مورد نیاز، اظهار کرد: وزارت نیرو از گذشته، برنامه و اقداماتی خود را با اتکا به استفاده از صنعت و توانمندی مهندسین داخلی انجام داده است.

وی ادامه داد: استفاده از تولید داخلی به گونه‌ای بوده که هم اکنون شاهد هستیم بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق و تأمین و ساخت تجهیزات و مدیریت نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو افزود: در بخش آب نیز تقریبا ۱۰۰ درصد از تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز و اقدامات مشاوره‌ای و پیمانکاری توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با رویکردی که مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۷ اعلام کردند و این سال را به درستی تحت عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند، ما نیز بایستی جدیت بیشتری داشته باشیم و تلاش کنیم تا هر آنچه که امکان‌پذیر است، با اتکا به توان متخصصان داخلی و استفاده از کالا‌های ایرانی اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق ساخت داخل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار