تقویت محور مقاومت و مقابله با سطله‌طلبی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی

امام جمعه تبریز گفت: ایران برای تقویت محور مقاومت و مقابله با سطله‌طلبی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، خود را محدود به یک منطقه و کشور نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطع ایران باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقیاظهار داشت: روز دوشنبه رژیم صهیونیستی یکی از فرودگاه‌های سوریه را مورد حمله موشکی قرار داد که در نتیجه این حمله تعدادی از نیروهای ایرانی مستقر در این فرودگاه که مشغول عملیات مستشاری بودند از جمله اکبر زوار جنتی به شهادت رسیدند.

وی افزود: برخی مقامات رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته ایران را تهدید کردند که اجازه نمی‌دهند ایران در سوریه باقی بماند یا حضورش را گسترش دهد اما مقام‌های این رژیم کودک‌‌کش بدانند جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از این تهدیدها بسیار فراتر رفته و زمان این حرف‌های بیهوده گذشته است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران هر کجا برای کمک به محور مقاومت و مقابله با سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی لازم باشد، حضور پیدا خواهد کرد و برای این حضور منتظر چراغ سبز و قرمز دیگران نخواهد بود.

آل‌هاشم تصریح کرد: سردمداران رژیم صهیونیستی بدانند مرگ که بر آنها انتهای زندگی بوده و خط پایان همه چیز است اما در نظر جوانان مسلمان ایرانی شهادت ابتدای زندگی و افتخار بزرگ است و نصیب هر کس نمی‌شود و این تهدیدات توخالی آنها تاثیری بر عزم و اراده ایرانیان ندارد.

وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد منتظر پاسخ قاطع ایران در زمان و مکان مناسب بوده و انتقام خون شهدای ایرانی را خواهد گرفت.

وی از حضور پرشور مردم تبریز در مراسم تشییع شهید مدافع حرم اکبر زوار جنتی تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش بی‌رویه نرخ ارزهای خارجی در بازار طی روزهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از یک طرف گرانی ارز خارجی و از یک طرف بی‌تحرکی نهادهای مسوول، بازار اقتصادی کشور را دست‌خوش تلاطم‌ کرد، اگر چه اقدامات دولت در اعلام نرخ رسمی دلار و کنترل بازار ارز، نوسانات بازار ارز را کم کرد اما این موضوع مسئله مهمی است که سوالات مهم‌تری در قبال این مسئله مخصوصا در حال حاضر به وجود آورده که جامعه منتظر پاسخ‌های قانع‌کننده از سوی دستگاه‌های مربوطه در این خصوص است.

آل‌هاشم ادامه داد: مقام‌های مسوول علل بحران ارز در کشور را موارد مختلف از جمله روند ناصحیح داخلی و شیطنت‌های خارجی اعلام می کنند اما تا کی باید چشمان به خارج باشد؟ تا کی باید منتظر باشیم ببینیم آمریکا یا فلان کشور ما را تحریم می‌کند یا نمی‌کند؟

وی تصریح کرد: رویایی تحقق وعده‌های برجام تا کی ادامه خواهد داشت مگر راحل‌های کوتاه مدت و بلند مدت این مشکل هنوز مشخص نشده است و مشکلات ساختاری اقتصادی ایران برای صاحب‌نظران و مسوولان مبهم است.

وی گفت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان به رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید می‌کنند و تقویت بنیان‌ها از جمله اقتصاد مقاومتی و نگاه جدی به داخل و ظرفیت‌های داخلی را گوشزد دارند ضمن اینکه تغییر نگرش‌های سنتی برخی مورد است.

آل‌هاشم افزود: مسوولان در سال‌های اخیر به این توصیه‌ها و راحل‌ها در حد توان عمل کردند اما آیا ببینیم به طور کامل عمل شده؟آیا رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با الزامات اقتصاد مقاومتی به طور کامل عمل شده است یا نه؟

امام جمعه تبریخاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب که حلال تمام مشکلات اقتصادی و حتی غیراقتصادی کشور است، چقدر به صورت واقعی و به مرحله اجرایی رسیده است؟ این‌ها سووالات مهمی هستند که هر مقام و مسوول خدمتگزاری که در این ارتباط انجام وظیفه می‌کند، باید به صورت صریح و صادقانه پاسخ دهد و برای حل و رفع این مشکل اقدام کند.

وی ز با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شده و از آنجایی که حماسه‌آفرینی دلاورمردان نیروهای سه‌گانه ارتش در دفاع مقدس فراموش نشده، بیان داشت: در تمام کشورها ارتش قدرتمند حافظ امنیت آن کشور است و به لطف خداوند در کشور ما ارتش مکتبی داریم و در رأس آن نایب امام زمان(عج) حضور دارند و نیروهای ارتشی به عنوان تکلیف شرعی در اطاعت از ایشان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در دفاع مقدس ارتش با خلق حماسه و اهدای هزاران شهید، دین خود را به کشور و اسلام ادا کرد که از یادها نخواهد رفت.

 

انتهای پیام/

رویایی محقق شدن وعده های برجام تا کی ادامه خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.