رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: فارس از تولید کنندگان برتر سیمان در کشور است.

علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به برتری فارس در تولید سیمان کشور بیان کرد: بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سیمان پارسال در کارخانه‌های سیمان فارس تولید شده که نقش لسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در استان داشته است.

همتی تصریح کرد: شرکت‌های سیمان فارس نو، لارستان، فیروز آباد، داراب، لامرد، نی ریز، آباده، استهبان و قیرو کارزین ۱۰ کارخانه فعال سیمان در استان فارس هستند که علاوه بر رفع نیاز‌های داخلی محصولات این شرکت‌ها به بازار‌های خارجی نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت سالانه تولید سیمان خاکستری در استان فارس ۶ میلیون و ۱۱۵ هزار تن، تولید سیمان سفید بیش از ۶۴۴ هزار تن بوده است، افزود: در مجموع پارسال یک میلیون و و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۵۷ میلیون دلار از این محصول تولیدی به کشور‌های قطر، عمان، افغانستان، کویت، عراق و برخی کشور‌های آفریقایی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: شرکت‌های تولید کننده سیمان تا کنون برای ۲ هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و در حدود ۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

همتی اضافه کرد: کارخانه‌های سیمان در استان فارس انواع سیمان سفید و خاکستری تیپ‌های مختلف را تولید می‌کنند.
انتهای پیام/ ت

 برتری فارس در تولید سیمان کشور

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.