۳۳ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان جنوبی امسال در قالب طرح کاروزی دانش آموختگان در کارگاه‌های تولیدی اقتصادی به کارگیری شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مهدی فاطمی مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت:18 مجوز کارورزی در قالب طرح کاروزی دانش آموختگان برای اشتغال در کارگاه های تولیدی اقتصادی استان صادر شد.

 

وی افزود:با صدور این مجوزها ۴۱ کارورز در کارگاه ها به کارگیری شدند که ۳۳ نفر در کارگاه ماندگار شده اند.

فاطمی به اجرای طرح کارورزی از سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت:تاکنون 4 هزار و ۸۴۵ نفر و ۶۴۴ واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام کرده اند.

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به انعقاد ۵۰۵ قرارداد کارورزی از ابتدای اجرای طرح در استان گفت:در این طرح متناسب با فعالیت کارورز در کارگاه،حق الزحمه ای از سوی تعاون،کار و رفاه اجتماعی به فارغ التحصیلان پرداخت می شود.

 

وی افزود:متأسفانه هنوز معافیت های تأمین اجتماعی برای کارفرمایان پذیرنده این طرح ها برقرار نشده است.

فاطمی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار،فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفهای دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

 مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص شرایط واحد پذیرنده کارورز در این طرح گفت:واحد پذیرنده برای جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باشد.

 

وی افزود:واحد پذیرنده به ازای هر 3 نفر شاغل بیمه شده،صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است.

فاطمی گفت:طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از اواخر شهریور سال گذشته وارد مرحله اجرایی شده و ثبت در سامانه کارورز ادامه دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.