سفیر قطر در آنکارا در مصاحبه‌ای اعلام کرد کشور‌های تحریم کننده قطر به دنبال تشدید بحران‌های منطقه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سالم مبارک آل شافی، سفیر قطر در آنکارا گفت: کشور‌های تحریم‌کننده قطر آن قدر که به دنبال تشدید بحران‌های منطقه هستند درصدد یافتن راهی برای حل بحران خلیج (فارس) نیستند.  

 سفیر قطر در آنکارا در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی گفت: اکنون قطر بیش از هر زمان دیگری قدرتمند شده است و با موفقیت بحران (خلیج فارس) را پشت سر گذاشته و در برابر نقشه‌هایی که آن را هدف قرار داده بود، پیروز شده است.

او افزود: اکنون ائتلاف‌ها و دوستی‌های ما با همه کشور‌های جهان در مقایسه با زمان آغاز بحران قویتر شده است.  سفیر کشور‌های تحریم کننده آنقدر که به دنبال ایجاد مشکلات و بحران‌های بیشتری در منطقه هستند، درصدد یافتن راه حل نیستند.  اقدامات این کشور‌ها گواهی بر این موضوع است. آن‌ها همه تلاش‌های خالصانه کشور‌های دوست برای حل این بحران را بی‌نتیجه گذاشتند.

او افزود: راه مشخص است و ما از روز اول خواستار آن بوده‌ایم. این راه، نشستن پای میز مذاکرات و گفتگوی جدی و خردمندانه با تکیه بر برابری و بدون اعمال هرگونه شرط است. این کشورها به بهانه‌های مختلف بسیاری از کشور‌ها را علیه قطر تحریک کردند و دروغین و باطل بودن ادعا‌های آن‌ها برای جهان مشخص شده است. آن‌ها تصور می‌کردند تهدید به تشدید بحران با اقدام نظامی و تحریک به تغییر نظام حاکم بر قطر ما را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های آن‌ها خواهد کرد.

او افزود: هدف نهایی آن‌ها به زانو درآوردن قطر، شکستن اراده آزاد دوحه و از بین بردن سیاست‌های مستقل خارجی آن بود؛ اما به فضل اعتماد به نفس خود و اعتماد متحدان و دوستان قطر به دوحه، در مرحله آغازین این بحران توانستیم طرح‌های آن‌ها را به شکست بکشانیم.

انتهای پیام/

اظهارات سفیر قطر در آنکارا در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی

برچسب ها: قطر ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار