امام جمعه شیراز گفت: با اجرای ابلاغیه‌ها مشکلات حل نمی‌شود بلکه مدیران فارس بایستی طرح‌ها را کارشناسانه برطرف کنند.

مدیران کارشناسانه مسائل را برطرف کنند/نگاه مدیران باید تغییر کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه با اجرای ابلاغیه‌ها مشکلات برطرف نمی‌شود بلکه باید مدیران فارس کار‌های کارشناسانه انجام دهند، گفت: باید نگاه مدیران و کارشناسان تغییر یابد تا نقاط ضعف مسائل برطرف شود.

وی افزود: مشکلاتی داریم که در عرصه بهداشت و درمان شاهد حل شدن آن نیستیم، دولت‌ها و مدیران تغییر می‌کنند، اما مشکلات همچنان وجود دارد در حالیکه مدیریت باید درصدد رفع مشکلات باشد.

آیت الله دژکام ادامه داد: در بحث آمایش موضوعی بین من و وزیر بهداشت آقای هاشمی وجود دارد، زیرا این آمایش مشکل دارد، اما به گونه‌ای مطرح شد که وزیر فکر کرد من با خود او و یا جریان خاص مشکل دارم در حالیکه موضوع بحث من فقط طرح آمایش است که با فرهیختگی وزیر قابل حل است.

امام جمعه شیراز در ادامه اظهار کرد: گاهی مواقع زمانی برای کار‌های تحقیقاتی نداریم، کارشناس برای انجام ابلاغیه‌ها نیست بلکه باید تحقیق و پژوهش کند در موضوع پزشک خانواده این موضوع کارشناسی و رفع مشکلات انجام می‌شد و باید توجه داشت با اجرای همه ابلاغیه‌ها نمی‌شود کار کرد.

وی ادامه داد: خودمان باید دلمان برای شهر و کشور بسوزد نه اینکه در محافل خصوصی از مشکلات حرف بزنیم و بدانیم تنها راه رفع مشکلات تغییر نگاه کارشناسانه است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بی‌عدالتی در جامعه غوغا می‌کند، تصریح کرد: مردم از بی عدالتی رنج می‌برند و مشکلات خود را در تقسیمات کشوری جست و جو می‌کنند در حالیکه شهر و شهرستان شدن هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند.

آیت الله دژکام افزود: کارگزاران نظام باید به فکر رفع بی عدالتی در مجموعه‌های خود باشیم و اگر این موضوع پیگیری برطرف شود مردم آرام هستند و تحمل مشکلات برایشان آسانتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کنار رشته‌های تخصصی بحثی در باب مدیریت در بحث بهداشت و درمان باز شود، و کسانی که وارد این حوزه می‌شوند با مدیریت خود می‌توانند عدالت را برقرار کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: در زمینه مدیریت پزشکی و مدیریت بیمارستانی کار خاصی را انجام نداده ایم و باید کار علمی انجام دهیم.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه جامعه کنونی نیازمند مشاهده موفقیت‌های کوچک است، اما حرف‌های بزرگ می‌زنیم که سنگ بزرگ هم نشانه نزدن است، ادامه داد: باید حرف‌های دانشجویان را گوش داد و آن‌ها را به میدان بیاوریم و از تجارب آن‌ها در پیشرفت جامعه دانشگاهی استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز در پایان با اشاره به اینکه مدیریت‌های مقطعی و کوتاه‌مدت، خطری بزرگ برای کشورمان است، تصریح کرد: امید است مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بتواند در سال‌های آینده برنامه‌های خود را پیش ببرد.
انتهای پیام/ر

مدیریت باید درصدد رفع مشکلات باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.