مخالفان سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت آمریکا در تازه‌ترین اعتراض خود، مقابل منزل «استیفن میلر»، مشاور ارشد ترامپ، در واشنگتن تجمع کردند.

تجمع مخالفان سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در برابر خانه مشاور ارشد اوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس‌ای تودی در مطلبی نوشت: استیفن میلر، مشاور ارشد کاخ سفید، تازه‌ترین مقام دولت ترامپ است که هدف اعتراض مستقیم قرار گرفت و مخالفان سیاست ضدمهاجرتی روز گذشته منزل وی را در واشنگتن دی سی محاصره کردند.

روز گذشته (دوشنبه) حدود ۲۰ نفر از معترضان در اعتراض به نقش میلر در سیاست ضدمهاجرتی "تحمل صفر" دولت ترامپ به سمت آپارتمان میلر در مرکز شهر واشنگتن راهپیمایی کردند و در میان افرادی که در طول مسیر نظاره گر آن‌ها بودند اعلامیه علیه سیاست مهاجرتی ترامپ توزیع می‌کردند.

وقتی که تظاهرکنندگان به منزل میلر رسیدند، وی در منزل نبود. او با ترامپ برای حضور در تجمع انتخاباتی به کارولینای جنوبی رفته است.

این گروه از تظاهرکنندگان که خود را "ساکنان نگران واشنگتن دی سی" معرفی می‌کردند، در حالی که مقابل منزل مشاور ارشد ترامپ تجمع کرده بودند شعار می‌دادند: "از مهاجران در اینجا استقبال می‌شود".

گونزالس، یکی از تظاهرکنندگان، در این باره به خبرنگار روزنامه یو اس‌ای تودی گفت: «من به آنچه که انجام می‌دهیم معتقدم. کاری که دولت (ترامپ) با کودکان مهاجر و والدین آن‌ها می‌کند وحشتناک است».

وی افزود: آن‌ها (مهاجران) از ترس آزار و اذیت و شکنجه شدن کشور خود را رها کرده اند ... اولین کاری که آن‌ها (مقامات مهاجرت آمریکا) انجام می‌دهند این است که فرزندان را از والدین شان می‌گیرند و  جدایشان می‌کنند.

این نخستین بار نیست که فعالان در مخالفت با سیاستی که باعث شده است کودکان مهاجر در سراسر مرز‌های مکزیک و آمریکا از خانواده هایشان جدا شوند مستقیما علیه مقامات دولت ترامپ تظاهرات و اعتراض می‌کنند.

سه شنبه گذشته نیز کیئِرسچِن نییِلسِن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، (که اجرای سیاست‌های سختگیرانه ضد مهاجرتی دولت ترامپ را بر عهده دارد) برای صرف شام به یک رستوران مکزیکی در واشنگتن رفته بود که با مخالفت و شعار‌های معترضان به مواضع ضد مهاجرتی مواجه شد.

سارا هاکِبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، نیز که روز جمعه برای صرف شام به رستورانی در شهر لکسینگتون، واقع در ایالت ویرجینیا رفته بود با درخواست مالک این رستوران برای ترک آنجا مواجه شد. مالک رستوران از سندرز به خاطر نقش وی در دفاع از سیاست‌های دولت ترامپ خواست تا رستوران را ترک کند.

جسی رابینوویتس، یکی از سازمان دهندگان تظاهرات علیه میلر، با انتقاد از دولت ترامپ به خاطر سیاست تحمل صفر آن گفت: تا زمانی که میلر و رژیم ترامپ به ارعاب جامعه سیاه و رنگین پوستان، مجازات مهاجران و ممنوعیت ورود مسلمانان ادامه دهند، با نمایش مکرر خشم عمومی رو به رو خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار