خسارات 150 میلیارد تومانی به بخش باغی و کشاورزی مهاباد

در سال زراعی جاری حدود 150 میلیارد تومان خسارات به محصولات باغی و کشاورزی شهرستان مهاباد وارد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: در ابتدای فصل بهار به سبب بارش تگرگ و سردی هوا ، اراضی باغی و کشاورزی این شهرستان دچار سرمازدگی شدند و بر اثر این سرمازدگی حدود 150 میلیارد تومان خسارات به محصولات باغی و زراعی وارد شده است.

عبدالرحمان کلیجی افزود: در سال زراعی جاری بیش از 45 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 40 هزار و ٦٥٠ هکتار دیم و چهار هزار و ٣٦٥ هکتار آبی است که پیش بینی می شود بیش از ٨۷ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

کلیجی، با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان از هفته آینده آغاز می شود، افزود: هفت مرکز خرید در سطح شهرستان برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تعیین شده است که پیش بینی می شود بیش از۷۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

 وی، در ادامه با اشاره به خسارت ۱۰۰ هزار تنی محصولات باغی شهرستان بر اثر سرمازدگی،گفت: بر اساس برآوردها پیش بینی می شود امسال تنها ۴۵ هزار تن تولید محصولات باغی در این شهرستان برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهاباد همچنین در خصوص میزان تولید چغندرقند هم گفت: یکهزار و٨٦٠ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان زیر کشت چغندر قند رفته است که پیش بینی می شود بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

انتهای پیام/ع

آغاز خرید گندم از کشاورزان

برچسب ها: کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.