آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ تا نظارت تعزیرات بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتی

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون تغییرات در روند کنکور سال آینده همراه بود.

از تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ تا نظارت تعزیرات بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری نظیر جزئیات اعمال سوابق تحصیلی قطعی برای داوطلبان در کنکور ۹۸، نظارت تعزیرات بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتی و چالش‌های نقل و انتقال معلمان به پایتخت همراه بود.

جزئیات اعمال سوابق تحصیلی قطعی برای داوطلبان در کنکور ۹۸

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش درباره تاثیر ۳۰ درصدی قطعی نمرات امتحان نهایی دانش آموزان در کنکور سال آینده اظهار کرد: این مسئله قانون مصوبه مجلس است و پیش از این هم در سال ۹۳ و ۹۴ به صورت تاثیر مثبت اعمال شده بود، اما در سال ۹۵ با اصلاحیه مجلس این قانون تغییراتی داشت و اکنون طبق برنامه جدید مصوبه به طور کامل اجرا خواهد شد یعنی تاثیر مثبت و منفی در کنار هم لحاظ می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۸۱ درصد ظرفیت رشته‌های دانشگاهی در شرایط فعلی بر مبنای نمرات وسابقه تحصیلی است بنابراین این مصوبه نقطه قوتی برای داوطلبان کنکوری محسوب می‌شود علاوه بر دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های دولتی هم ۱۲ درصد پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است.

زرافشان درباره تاثیر نمرات امتحان نهایی در سوابق تحصیلی گفت: نمرات امتحانات نهایی با توجه به روندی که برای برگزاری این امتحانات در نظر گرفته شده است کاملا استاندارد بوده و حتی دانش آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی برای مهاجرت به خارج از کشور می‌توانند از این مدرک استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش افزود: با توجه به سازوکاری که برای طرح سوالات امتحانات نهایی وجود دارد، یادگیری دانش آموزان به خوبی سنجیده‌ می‌شود و کیفیت قابل قبولی دارد بنابراین می‌تواند به عنوان ملاکی در پذیرش دانشگاه محسوب شود.

نظارت تعزیرات بر روند اخذ شهریه مدارس غیردولتی/ حضور نماینده آموزش و پرورش در گشت‌های مشترک

علیرضا نورنژاد مدیر کل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی کشور درباره ورود تعزیرات به مدارس غیر دولتی با هدف نظارت بر شهریه این مدارس اظهار کرد: سازمان تعزیرات در حوزه مدارس غیر دولتی از حیث نظارت بر اخذ وجه وارد عمل می شود و در مواردی که شهریه بیش از نرخ مصوب باشد پرونده‌های این مدارس در سازمان تعزیرات پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تعزیرات هرگز در حوزه آموزشی مدارس وارد نمی‌شود، گفت: توجه اصلی ما صرفا بر جنبه مالی و شهریه های نامتعارف مدارس است.

مدیر کل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی کشور درباره اعتراض آموزش و پرورش مبنی بر ورود تعزیرات به مدارس غیر دولتی بیان کرد: این مساله عمومیت ندارد و گاهی در گشت‌هایی مشترک نماینده‌ای از آموزش و پرورش همراه تیم تعزیرات حضور پیدا می کند.

۲۴ تیر؛ آغاز زمان برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در ایران

فاطمه مهاجرانی با اشاره به اینکه ایران از سال 66 در المپیادها حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: حدود 30 سال شرکت در مسابقات جهانی و المپیادها را در کارنامه خود داریم و امسال هم میزبان المپیاد جهانی زیست شناسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از 24 تا 30 تیر میزبان المپیاد جهانی زیست هستیم، ادامه داد: در المپیاد زیست شناسی 78 کشور حضور خواهند داشت و 510 مهمان و 280 دانش آموز را میزبان خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آزمون‌های این المپیاد به 2 شکل نظری و عملی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و امنیت سوالات را به طور کامل رعایت کردیم.

مهاجرانی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته شده است، گفت: در این المپیاد 200 نام آور زیست شناسی جهان حضور پیدا خواهند کرد حتی دبیران زیست شناسی را برای حضور در این برنامه جهانی دعوت کرده‌ایم.

چالش‌های نقل و انتقال معلمان به پایتخت

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران درباره وضعیت نیروی انسانی در این منطقه اظهار کرد: با توجه به اینکه طی ۱۰ سال اخیر کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران به درستی تامین نشده است امسال ۱۱ هزار کلاس خالی از همکاران فرهنگی داریم که البته برای جبران این مسئله راهکار‌هایی همچون به کارگیری معلمان حق‌التدریس را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: امسال ۲۸۴ هزار ساعت حق‌التدریس نیاز داریم تا کلاس‌های درس معلم داشته باشند که با توجه به این ساعت در نظر گرفته شده نیازمند ۱۱ هزار نیروی حق‌التدریسی هستیم.

وی درباره وضعیت نقل و انتقال معلمان گفت: با توجه به اینکه شهر تهران ورودی‌هایش را برای تمامی استان‌ها باز گذاشته است معلم‌های شهرستان‌های استان باز هم برای جا به جایی و انتقال به شهر تهران دچار مشکل خواهند بود که البته کارگروهی برای رفع این مشکل تشکیل شده است.

کاریابی مدارس غیردولتی از طریق شبکه‌های اجتماعی غیرقانونی است

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره فعالیت برخی کانال‌های کاریابی در صفحات مجازی اظهار کرد: هیچ کدام از کانالها و صفحاتی که برای جذب نیرو در مدارس غیردولتی اطلاعیه صادر می‌کنند، رسمیت ندارند.

وی ادامه داد: از طریق حراست آموزش و پرورش با پلیس فتا مکاتباتی داشتیم تا این صفحات و کانال‌های مجازی که اقدام به کاریابی در مدارس غیردولتی می‌کنند مورد پیگیری قرار گرفته و تعطیل شوند چرا که هیچ کدام از آنها مورد تایید ما نیستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش بیان کرد: جذب معلم در مدارس غیردولتی باید منطبق با ضوابط و استانداردهای تعریف شده در قوانین باشد اما این کانال‌ها در صفحات مجازی چنین مساله‌ای را رعایت نمی‌کنند.

وجود ۱۰۰ هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش

علی جمالی رئیس امور آمار و تامین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره چالش‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش با اشاره به مطالعه درباره نیروی انسانی در سال گذشته بیان کرد: طی بررسی‌ها جمعیت دانش آموزی سال گذشته ۱۳ میلیون بوده است که این آمار در سال ۱۴۲۰ به حدود ۱۴ میلیون می‌رسد بنابر این شرایط باید ساماندهی نیروی انسانی را به درستی طی کنیم تا تجربه دهه ۷۰ تکرار مجدد تکرار نشود همچنین با آموزش و پرورش بحث‌هایی داشتیم که میزان خروجی تا سال ۱۴۰۰ رقم ۳۰۰ هزار نفر نیست و تعداد آن ۱۸۰ هزار نفر برآور شده است.

وی ادامه داد: اختلاف دیگری که ما با آموزش و پرورش این است که در سال ۹۶ حدود ۶۰ هزار کمبود داشت، اما براساس همین تغییرات در کادر پشتیبانی ۱۰۰ هزار مازاد داریم که باید این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
h.p
۱۳:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
من بچه نقطه محرومم معدل کتبیم پایینه و سخته بخام هزینه کنم واسه ترمیم.امید خودم و خانواده ام به کنکور بود.تقاضا دارم که نذارید اینده ما تباه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
h.p
۱۳:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
من بچه نقطه محرومم معدل کتبیم پایینه و سخته بخام هزینه کنم واسه ترمیم.امید خودم و خانواده ام به کنکور بود.تقاضا دارم که نذارید اینده ما تباه بشه.
Germany
حسین ریسی
۱۵:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
میزان رای دانش آموزان ۸۵ درصد بود لطفا معدل ۹۸ نظام قدیم مثبت لحاظ شود اگر نشد ترک تحصیل می کنم چون معدلم پایین هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
من میگم تاثیر و قطعی کنین ولی سوالای امتحانات نهایی رو طوری بدین که همه بیس بگیرن و باتوجه به اینکه این امر غیر ممکنه پس لغوووووو کنییییییین تاثیر قطعی رووووو
Slovakia
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
به فکر آزمون سراسری باشم یا ترمیم معدل یا تشریحی خوندن یا استرس کنکور معدل قطعی یعنی ناامیدی بچه های ضعیف و متوسط وسلام فارغ تحصیلان چه گناهی کرده اند شما دو سال قبل اعلام میکرده اید تا ما درس تشریحی بخونیم قبول کنید از نا کارآمدی خودتونه پیش بینی این جا رو نکرده اید ولی ما چه گناهی کرده ایم
Slovakia
فرزاد
۱۴:۲۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
بابا به کی بگم نمره مدرک دیپلم پایین ۱۵ هستش الان حق ندارم برم دانشگاه مطرح مشکل ما مگه قطعیت معدل دو سال بعد بگید ولی از اعلان اعلام کنید الان فارغ تحصیلان چه گناهی کرده اند مگید برید ترمیم معدل وضعیت اقتصادی من زیر صفره بخدا قسم درد به کی بگم الان تشریحی بخونم یا تستی آدمو گیج میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
بابا اینقدر عذابمون ندید با تاثیر قطعی فقط دارین اینده یه سری دانش اموز معصوم رو داغون میکنید.
Canada
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۷
کنکور رو زودتر حذف کنید
Canada
علی اصغر
۱۸:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۷
چند نفر به خا طر امتحان نهایی متا سفانه خود کشی کردند این شیوه تاثیر معدل قطعی بعبارتی معنی می دهد یاهمه ی درس ها را 20 بگیر اگر نگیری حق فکر رشته ودانشگاه تاپ رانداری یا پول بده برترین مدارس برو وبهترین فیلم وکتوب اموزشی را بگیر یا نمره بگیر وبهترین دانشگاه برو واگر پول نداری ومناطق محرومی یا مثل من زمان امتحان نهایی باید کا رکنی در خیال هم نمی توانی دکتر و... شوی این کار مسئولان اضطراب وناراحتی و نامیدی تمام وکمال را برای دانش اموزان به ارمغان می اورد خواهشا برطبل قوانین خطا نکوبید خواهشا ارزوی دانش اموزان را اتش نزنید التما ستان می کنم تاثیر رامثبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۱ ۲۴ تير ۱۳۹۷
تو رو خدا ی گزارش چیزی تهیه کنید ک این تاثیر رو بردارن ما همه امیدمون ب کنکور هست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۷
با سلام و عرض ادب و احترام و خدا قوت خدمت شما عزیزان طبق قانون تاثیر معدل باید میانگین 3 سال باشد دوم و سوم و پیش یا دهم یازدهم و دوازدهم نه اینکه فقط یک سال و همچنین با توجه به تقلب هایی که صورت گرفته واقعا عادلانه نیست خواهش می کنم شما عزیزان در باشگاه خبرنگاران کمکمون کنید که مسولان تجدید نظر کنند که سرنوشت فرزندان ایران زمین با این تصمیم به خطر می افتد یا بهتر بگم نابود می شود
Viet Nam
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۷
ای کاش آزمون مهارتی برگزار میشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۸ ۲۲ تير ۱۳۹۷
جناب زرافشان سال 93 94 تاثیر قطعی بود وچون دیوان عدالت رو نتونستید قانع کنید
این مصوبه رو لغو کردند نا ناثیر مثبت شما حتی نمیدونید که چه سالی تاثیر مثبت بوده چه سالی قطعی چطور برای این همه دانش اموز کنکوری وبه اصطلاح خودتون مافیا تصمیم بگیرید
Viet Nam
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۲ تير ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Viet Nam
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۲ تير ۱۳۹۷
خواهشا این طرح را اجرا نکنید پس تکلیف اونایی که معدلشون بالا نیست چیه؟
آخرین اخبار