مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه را به ملاقات روزولت و استالین در طول جنگ جهانی دوم تشبیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را با  ملاقات «فرانکلین روزولت»، سی و دومین رئیس جمهور آمریکا و «ژوزف استالین»، رهبر حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

بولتون مدعی شد روزولت زمانی با استالین ملاقات کرد که روسیه از هر زمان دیگری خطرناک تر بود. او گفت: حافظه تاریخی منتقدانی که اقدام رئیس جمهور روزولت را رد می کنند به اندازه مگس میوه است! من اقدام سیاسی روزولت را تحقیر نمی کنیم ولی این [دیدار ترامپ و پوتین] به اندازه ریسکی که روزولت انجام داد نیست.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید معتقد است رئیس جمهور آمریکا در شرایطی با پوتین دیدار می کند که مقامات ارشد از هر دو حزب اصلی این کشور  به تکرار مخالفت خود را در خصوص برگزاری این نشست اعلام کرده‌اند. بنابراین شرایط دیدار او با پوتین بی تفاوت با ملاقات روزولت و استالین در بحبوحه جنگ جهانی دوم نیست.

بولتون پیش از این مدعی شد باور این موضوع که پوتین از دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اطلاعی نداشته، دشوار است.

رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به بلژیک، انگلیس و اسکاتلند، ساعاتی قبل وارد هلسینکی، پایتخت فنلاند شد تا با همتای روسی خود دیدار کند. او دقایقی پیش با «سائولی نینیسته»، رئیس جمهور فنلاند، دیدار و گفتگو کرد.

روسای جمهور آمریکا و روسیه  قرار است نشست رو در روی خود را امروز دوشنبه در ساعت 10:20 به وقت گرینویچ و 1:20 بعدازظهر به وقت هلسینکی (14:30 به وقت تهران) در تالار گوتیک کاخ ریاست جمهوری فنلاند آغاز کنند و این گفتگو یک ساعت و نیم ادامه خواهد داشت. این نخستین دیدار رسمی دو رئیس جمهور پس از پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار