وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد این کشور از نخستین کشور‌هایی خواهد بود که مخالفت خود را با مجازات‌های ضد روسیه اعلام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، ­متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد ایتالیا از نخستین کشور‌هایی خواهد بود که مخالفت خود را با مجازات‌های ضد روسیه اعلام می‌کند.

وزیر کشور ایتالیا با اعلام این مطلب که کشورش «یکی از نخستین صداها» علیه مجازات‌های ضد روسیه خواهد بود، خاطر نشان کرد «ایتالیا امیدوار است رژیم مجازات‌ها را پشت سرگذارد و کانال‌های گفتگویی را باز کند».

وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد کشورش یکی از نخستین کشور‌ها خواهد بود که لغو مجازات‌های  اروپا را علیه روسیه خواستار خواهد شد.

سالوینی روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو، پایتخت روسیه اعلام کرد «ما یکی از نخستین صدا‌ها برای حمایت از دیدگاه مربوط به لغو مجازات‌های ضد روسیه خواهیم بود».

به گفته وزیر کشور ایتالیا، با پیشرفت به سوی لغو مجازات‌های ضد روسیه، ایتالیا در نظر دارد مجموعه تدابیری را تا پایان سال اتخاذ کند.

متئو سالوینی تصریح کرد «ایتالیا امیدوار است رژیم مجازات‌ها را پشت سر گذارد، کانال‌های گفتگویی را باز کند تا بانک‌های اروپایی بتوانند اعتبارنامه‌هایی برای شرکت‌های کوچک و بزرگ روسی باز کنند».

به گفته وزیر کشور ایتالیا، در نیمه دوم ماه اکتبر دیداری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره مشارکت شرکت‌های ایتالیایی در فعالیت‌های شرکت‌های روسی به منظور بهبود همکاری اقتصادی میان دو کشور پیش بینی شده است.

روابط میان روسیه و کشور‌های غربی بعد از آغاز بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ رو به وخامت رفته است.

غرب مجازات‌هایی را علیه روسیه برقرار کرده است که به واکنش روسیه برای تحریم واردات از کشور‌های اروپایی منجر شده است.

مسکو همواره تاکید کرده است به هیچ وجه در بحران داخلی اوکراین که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده، دخالتی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار