معاون استاندار خراسان رضوی گفت : استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه و بخشی از قشر فرهیخته به عنوان ضرورت در برنامه ششم توسعه آمده است که باید سهم زنان در مدیریت کشور را افزایش دهیم .

تاکید معاون استاندار بر استفاده از ظرفیت بانوان در مدیریت کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد رحیم نوروزیان معاون استاندار خراسان رضوی در جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان افزود: استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان نیازمند تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان توانمند، جهت تصدی مشاغل مدیریتی در استان است و دستگاه‌های اجرایی باید به تهیه این بانک اطلاعاتی کمک کنند و کارگروه زنان و خانواده این موضوع را پیگیری نماید.

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور همت فوق العاده‌ای را می‌طلبد، اما سیستم اداری متناسب با این شرایط نیست و با دستگاه‌های کم کار در حوزه‌های مختلف علاوه بر آن که برخورد خواهد شد، باید از طریق رسانه‌ها نیز به مردم معرفی شوند.

معاون استاندار گفت: در حوزه ازدواج اسناد بالادستی تکلیف دستگاه‌ها را مشخص نموده است که مجموعه تکالیف دستگاه‌های مرتبط در حوزه ازدواج احصا شده است وحرکت دستگاه باید بر اساس این اسناد و قوانین بالادستی باشد.

نوروزیان با اشاره به نقش اساسی بانوان در ترویج فرهنگ صرفه جویی بویژه در خانواده‌ها افزود: بین ۷ تا ۱۰ درصد صرفه جویی موجب عبور کشور از تمامی مشکلات بویژه در حوزه آب و برق می‌شود و در این میان باید از ظرفیت مجامع مشورتی زنان، سازمان‌های مردم نهاد ، صدا و سیما ، رسانه‌ها و کارگروه تخصصی زنان و خانواده در توجیه و تبیین فرآیند صرفه جویی در سطح خانواده‌ها استفاده نمود.

انتهای پیام // ف.ش
 

جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.