فارس پیشتاز در صادرات دمنوش گیاهی به فرانسه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان توانایی تامین عمده گیاهان دارویی موردنیاز ایران و حتی جهان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده دارو‌های گیاهی فارس با اشاره به ظرفیت بالای گیاهان دارویی استان فارس به لحاظ تنوع و سطح زیر کشت گیاهان دارویی، گفت: فارس مزیت نسبی در خیلی از گیاهان دارویی و تامین عمده نیاز کارخانه داروی سازی درایران و جهان را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ قلم داروی گیاهی، ۴۰ قلم محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی و ۱۵ قلم دمنوش از شرکت‌های مطرح در کشور است، افزود: ما به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر، اشتغال‌زایی و رقم زدن بازار بهتر برای تولیدکنندگان هستیم.

قاسمی تصریح کرد: هدف از ساماندهی بخش تولید، ایجاد نظم در تولید و ثبات بخشیدن به بازار، آمادگی هرگونه همکاری در قالب قرارداد، در تامین سفارش‌های شرکت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: به‌جای تولید محصولات پرآب بر، به دنبال تولید گیاهان دارویی کم آب بر با ارزش افزوده بالا هستیم.

حسین نیک نهاد معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: این کارخانه سومین کارخانه برتر کشور بوده، که محصولات خوبی در زمینهٔ درمانی، پیشگیری و علاوه بر آن فرآورده‌های مکمل مثل دمنوش‌ها درست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دارو‌های گیاهی این کارخانه با مجوز وزارت بهداشت و طبق استاندارد تولید می‌شود، اضافه کرد: در فارس علاوه بر این کارخانه با تولید دارو‌های گیاهی و کارخانه شیراز سرم با تولید فرآورده تزریقی، کارخانه داروسازی finished Products دیگری که بتواند دارو را به‌صورت قرص، کپسول، شربت و قطره تهیه کند، نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: عصاره گیاهان دارویی تولیدشده در اقلیم چهارفصل فارس، در اکثر موارد مناسب تولید گیاهان دارویی است و در ستاد گیاهان دارویی، برای کاشت این گیاهان برنامه‌ریزی و ازنظر ارزش دارویی مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/ت

توانایی فارس در صادرات دمنوش گیاهی به فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.