رئیس جهاد دانشگاهی کشور خبر داد؛

همکاری جهاد دانشگاهی برای ساخت دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا در آینده نزدیک، با همکاری جهاد دانشگاهی در شیراز تأسیس خواهد شد تا هم تولید علم انجام دهد و هم علم تولید شده را به کار گیرد.

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور امروز سه‌شنبه ۵ تیرماه در حاشیه مراسم افتتاحیه مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا، در جمع خبرنگاران در شیراز، جهاددانشگاهی را یک نهاد انقلابی دانش‌بنیان توصیف کرد که واقعاً در علم و فناوری از ابتدای تأسیس تاکنون پیشران بوده است.

او ادامه داد: از اوایل انقلاب اسلامی که جهاد دانشگاهی تأسیس شد، مشکلات متعددی در کشور وجود داشت، دانشگاه‌ها تعطیل بود و حتی تحقیقاتی در دانشگاه شروع نشده بود، اما جهاد دانشگاهی از همان ابتدای تأسیس در زمینه‌های مختلف علمی، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و سایر رشته‌های مورد نیاز کشور اقدامات، تحقیقات و پژوهش‌های متعددی انجام داد.

مسلمی نائینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در جبهه‌ها را تقویت کرد یا از بنیان ساخت، افزود: یکی از اقداماتی که جهاد دانشگاهی انجام داد این بود که بخصوص در دهه ۶۰ که خروج ارز زیادی به خاطر درمان ناباروری و سایر موضوعات پزشکی از کشور خارج می‌شد را متوقف کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: زنده یاد دکتر کاظمی آشتیبانی با تعدادی از جوانان جهاد دانشگاهی و محققانی که همگی افراد متعهد و دارای ایمان و اعتقاد بودند، پژوهشگاه رویان را تأسیس کرد و کار‌هایی در حوزه درمان ناباروری و ژنتیک انجام داد که باعث شد پرچم جمهوری اسلامی هم در داخل هم در دنیا برافراشته شود.

پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی جزو ۱۰ پژوهشگاه بزرگ دنیاست

او با بیان اینکه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی جزو ۱۰ پژوهشگاه بزرگ دنیاست، اضافه کرد: مباحث درمان ناباروری و ژنتیک آن ابتدا در تهران شکل گرفت، اما بسیاری از نقاط کشور خواهان دریافت این خدمات بودند لذا شعب رویان در نقاط مختلف کشور ایجاد شد.

مسلمی نائینی با بیان اینکه بخشی از علوم حوزه درمان ناباروری و ژنتیک آن منحصراً در اختیار جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: امروز در شیراز مؤسسه خیریه رویان ابوعلی سینا افتتاح شد که دارای مراکز درمان ناباروری و ژنتیک است و این به دلیل آن است که جهاد دانشگاهی افرادی که در پژوهشگاه رویان تربیت کرده است را به راحتی در اختیار دیگر بخش‌ها قرار می‌دهد بخصوص در جایی که خیران پای کار هستند و قطعاً جهاد دانشگاهی کمک خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی این است که تحقیق، پژوهش و کار در کنار هم هستند. در عین حال که در بیمارستان درمان انجام می‌دهند، همزمان روش‌های درمانی مختلف را تحقیق و پژوهش می‌کنند و این یکی از ویژگی‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی هم هست.

او با بیان اینکه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی مراکز درمانی را در کنار مراکز پژوهشی قرار داده است، افزود: در آینده نزدیک در اینجا دانشگاه نسل سوم ابوعلی سینا با همکاری و همت جهاد دانشگاهی در شیراز تأسیس خواهد شد تا هم تولید علم انجام دهد و هم علم تولید شده را به کار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار